• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min 16750 har stannat

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Efter att inte använt min 16750 på några veckor plockade jag fram den i förrgår och bar den över dan. Funkade normalt men i går morse såg jag att den stannat. Tyckte det verkade konstigt eftersom den brukar ha en ok gångreserv.

Drog upp den för hand och frun bar den halva dan igår, den gick bra men stannade nästan genast hon tog av sig den. Nu går den inte igång längre trots att jag dragit upp den för hand. Klockan har vad jag vet inte slagit i nånstans eller tappats i golvet.

Klockan är servad hos Rolex AD i Vasa i mars 2013 så garantin ska fortfarande vara i kraft. Borde väl bara vara att lämna in hos valfri AD för reparation?

Nån som har haft liknande problem eller kan ha nån aning vad det kan vara?

20140807_133831.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ingen aning om vad det kan vara som är fel, men skulle råda dig att först kontakta ADn som gjorde servicen.
Tack för tipset! Ska ta kontakt med dem och förklara vad som hänt. Fågelvägen är det också närmsta ADn från var jag bor men sällan jag har vägarna förbi Vasa. Får väl skicka klockan i så fall.
 
Tack för tipset! Ska ta kontakt med dem och förklara vad som hänt. Fågelvägen är det också närmsta ADn från var jag bor men sällan jag har vägarna förbi Vasa. Får väl skicka klockan i så fall.


Är ju möjligt att de kan vara villiga att låta något annat auktoriserat service-center titta på det om det är krångligt för dig att komma till dem. Beror ju lite på hur garantin är utformad (och på deras välvilja såklart). Hoppas det löser sig på ett smidigt sätt!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Uppföljning på denna tråd. Kontakt togs med både ADn i Vasa och Rob E. Eftersom klockan omfattas av Rolex globala servicegaranti så kunde jag välja vart jag skickade den. Det var Rob E som fick uppdraget.

Det visade sig att två skruvar i verket lossnat, enkel fix med andra ord. Då datumskifte har strulat lite så bad jag dem fixa det också. Igår anlände den med postens expresspaket drygt tre veckor efter att jag skickade den. Fick även ett par nya bandstift på köpet. Tack ROB-1832!
Hyfz1O4.jpg
 

Randel

Cartier
Skönt att det inte var något allvarligt och att det gick så snabbt! Men samtidigt, hur kan två skruvar bara lossna?!
 
Topp