• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min andra paketöppning

HeliDive

Cartier
Grattis!:) Tänk om man hade ägt sin första Rolex innan 20!! eller ens 30... Ja E int bitter!;)

Grattis, det känns som om du är på rätt spår!
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Grattis till en fin klocka. Jag satte ungefär samma mål, att äga min första Rolex medans jag var 20år, det slutade med att jag ägde både en Rolex GMT 1675 och en Omega Speedmaster PRO. Farligt intresse!

Donno, you're the pro. Hur ska jag mäta den?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Du mäter rakt över klockan, räkna inte med kronan.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Grattis till en fin klocka. Jag satte ungefär samma mål, att äga min första Rolex medans jag var 20år, det slutade med att jag ägde både en Rolex GMT 1675 och en Omega Speedmaster PRO. Farligt intresse!



Du mäter rakt över klockan, räkna inte med kronan.

Tack ska du ha! Jag vill också ha en 1675/0 Pepsi, no-date Sub och en JLC Reverso. Intresset växer för varje dag, riktigt kul!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Schysst! Grattis!

Men du, en 6694 ska vara 34mm, rentutav något under det mätt över glasringen. Ta ett skjutmått och mät. Eller lägg en linjal över tavlan och mät ytterkant till ytterkant över glasringen. Det bör bli något under 34 mm. Mellanboetten i sig är något större. Sedan ska den vara någonstans kring 43 mm mätt boetthorn till horn.

Om den är större än 34 mm är något inte som det ska vara... Eller så har jag missat något väsentligt om ref 6694...

För övrigt är glasringen på de äldre trettiosexorna 34,5 mm i yttre diameter, bortsett Explorern som är 35 mm.

Mvh A
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag var extrasnäll igår kväll, fick en tidig julklapp från min flickvän! Cordovan i cognac, mitt absoluta favoritskinn.

5y9u6uqy.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Schysst! Grattis!

Men du, en 6694 ska vara 34mm, rentutav något under det mätt över glasringen. Ta ett skjutmått och mät. Eller lägg en linjal över tavlan och mät ytterkant till ytterkant över glasringen. Det bör bli något under 34 mm. Mellanboetten i sig är något större. Sedan ska den vara någonstans kring 43 mm mätt boetthorn till horn.

Om den är större än 34 mm är något inte som det ska vara... Eller så har jag missat något väsentligt om ref 6694...

För övrigt är glasringen på de äldre trettiosexorna 34,5 mm i yttre diameter, bortsett Explorern som är 35 mm.

Mvh A

Tackar! Ska mäta så fort som möjligt. Återkommer i tråden!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Tack kompis! Tapatalk vill inte lägga upp stora bilder... Får väl återgå till att lägga upp bilder via hemsidan direkt ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Kör utan tapatalk! Hemsidan är grymt anpassad för att köras i mobilen via safari. Sen är det bara att använda sidans egna funktion till att ladda upp och vips - så är bilderna stora och bra!!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
En skön instegs modell som är klart värd sina pengar. Kom ihåg den första jag hade, sönderpolerad med världens vassaste bandhorn, 8,300kr gick den på.. haha, de va tider det.

Grattis till en trevlig klocka!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Skönt att allt stämde! Blev lite orolig när du sa 36 mm men nu när allt är kosher så kan jag bara säga : stort jävla grattis och nu är det bara att börja kolla på nästa ;)
 
Topp