• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min bankrånarklocka – Girard Perregaux Laureato Evo3

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Välkonstruerad klocka. Trots dimensionerna är den inte så stor på handleden trots allt. Blir positivt överraskad varje gång jag sätter på klockan.
IMG_2602.JPG
IMG_2606.JPG
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Din är läcker, riktigt fin och dina historier är lika roliga att läsa varje gång....:)det är fördelen med att bli gammal, att man inte minns att man läst dem förut och tänker, vad bra han skriver och så plötsligen hittar man ett eget inlägg i tråden som man inte minns att man skrivit.....;)


image.jpg


Jag är fortsatt nöjd med min GP också. Letar lite gummiarmband, men har inte hittat något bra än. Får väl köpa original, men hade hoppats på att få tag i ett billigt.
 

Ola G

Cartier
Den har jag haft hemma men skickat tillbaka, den kändes inte ok i kronan och var så taffligt fusk"borstad" att jag inte kunde leva med det
Skönt att se att den kommit i rätt händer
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Den har jag haft hemma men skickat tillbaka, den kändes inte ok i kronan och var så taffligt fusk"borstad" att jag inte kunde leva med det
Skönt att se att den kommit i rätt händer
Med vänlig hälsning
Ola G
Haha, just min klocka alltså? Vad gör det oss, klockbuksvågrar :D
Ja, som jag nämnde var glaseringen fulborstad men det fixade urmakaren till riktigt snyggt. Kronan förstår jag inte alls. Den känns perfekt, men det kan ju ha fixats innan jag fick den (Kaplans urmakare?.
I onsdags fick jag så äntligen en extra länkbit och dessutom provtryckt. Så nu sitter den perfekt och är fit for fight!

IMG_8425.JPG
 
Senast ändrad:

Watchie

Patek
2-Faktor
tackar for trevligt inlagg & GP ar coola , har alltid gillat...;), bra med fyndlagen saklart, mindre roligt att flippa....men som keepers...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Påminde inte alls om en ROC. ;)

Dragen fanns självklart där sedan tidigare men väldigt mycket mer framträdande nu. Ganska snygg tycker jag.

Jag hatar för övrigt datumvisningen. Datum kl4 är en så enormt ful kompromiss. Bättre att bara skippa det istället.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Påminde inte alls om en ROC. ;)

Dragen fanns självklart där sedan tidigare men väldigt mycket mer framträdande nu. Ganska snygg tycker jag.

Jag hatar för övrigt datumvisningen. Datum kl4 är en så enormt ful kompromiss. Bättre att bara skippa det istället.
Vilket var hur den såg ut innan?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vilket var hur den såg ut innan?
Mjo. Var dock lite rundare förr och på så vis stod den mer på egna ben. Jag har inget emot det som de gjort men det är svårt att inte se en Royal Oak med den nya mer slimmade boetten. Även kronografknapparna känns nu mer eller mindre tagna från AP.

Eller syftade du på datumet?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Mjo. Var dock lite rundare förr och på så vis stod den mer på egna ben. Jag har inget emot det som de gjort men det är svårt att inte se en Royal Oak med den nya mer slimmade boetten.

Eller syftade du på datumet?
Nästan exakt likadan som 90-talaren så att nu plötsligt anklaga den för att kopiera RO känns okunnigt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Nästan exakt likadan som 90-talaren så att nu plötsligt anklaga den för att kopiera RO känns okunnigt.
Vet inte om jag anklagade den för något alls. Jag ser likheter som är betydligt tydligare nu än på originalet. Jag ska dock inte påstå att jag tycker det de gjort är fel. 90-talaren känns ju rätt så utdaterad idag.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet inte om jag anklagade den för något alls. Jag ser likheter som är betydligt tydligare nu än på originalet. Jag ska dock inte påstå att jag tycker det de gjort är fel. 90-talaren känns ju rätt så utdaterad idag.
Tror du förstår, och boetten är stört lik. Byt tavlan på en 90-talare så har du inget att klaga på.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tror du förstår, och boetten är stört lik. Byt tavlan på en 90-talare så har du inget att klaga på.
Kan tycka att de på vissa sätt lyckats bättre än AP. :)

Designen har absolut ett ursprung även om boettformen nu i mina ögon är närmare AP. Att göra knapparna mer mutterlika är lite sad men får väl förklaras med glasringsdesignen på samma sätt som på Royal Oak. Det är vad jag förstår en ny feature på GP:n?

Sa jag att jag hatar datum kl4?

C995CEDD-1050-496C-ADEC-4FF789701376.jpeg
E6672418-CB57-47C4-8EF6-11BD976A175B.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan tycka att de på vissa sätt lyckats bättre än AP. :)

Designen har absolut ett ursprung även om boettformen nu i mina ögon är närmare AP. Att göra knapparna mer mutterlika är lite sad men får väl förklaras med glasringsdesignen på samma sätt som på Royal Oak. Det är vad jag förstår en ny feature på GP:n?

Sa jag att jag hatar datum kl4?

C995CEDD-1050-496C-ADEC-4FF789701376.jpeg
E6672418-CB57-47C4-8EF6-11BD976A175B.jpeg
Du har en poäng med tryckknapparna, men samtidigt bytte de bort mutterkronan.
9B1DEE09-3F49-4325-958D-DA9854382F3E.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kan tycka att de på vissa sätt lyckats bättre än AP. :)

Designen har absolut ett ursprung även om boettformen nu i mina ögon är närmare AP. Att göra knapparna mer mutterlika är lite sad men får väl förklaras med glasringsdesignen på samma sätt som på Royal Oak. Det är vad jag förstår en ny feature på GP:n?

Sa jag att jag hatar datum kl4?

C995CEDD-1050-496C-ADEC-4FF789701376.jpeg
E6672418-CB57-47C4-8EF6-11BD976A175B.jpeg

Datum halv fem är dock bättre än kvart i, som på AP. ;)
Har faktiskt aldrig ens reflekterat över att det sitter så knasigt!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Datum halv fem är dock bättre än kvart i, som på AP. ;)
Har faktiskt aldrig ens reflekterat över att det sitter så knasigt!
Verket är för litet. Du har samma problem på 15400. Cal3120 är byggt för att sitta i en AP som är 39mm. Då ser det ut så här när de snikar i samma urverk i en 41mm-boett.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Verket är för litet. Du har samma problem på 15400. Cal3120 är byggt för att sitta i en AP som är 39mm. Då ser det ut så här när de snikar i samma urverk i en 41mm-boett.
Jag förstår.
Har lärt mig leva med datum mellan fyra och fem (även om det också är en kompromiss), men det där ser ju bara dumt ut.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor

Bilagor

  • F9209DC2-DFC6-4246-AC0A-A9F1F44C8564.jpeg
    F9209DC2-DFC6-4246-AC0A-A9F1F44C8564.jpeg
    148.7 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
Topp