Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Min Citizen Aqualand behöver nya packningar

Diskussion i 'Vintage' startad av Roger.SWE, 14 juni 2014.

1. Roger.SWE
    Trådstartare

Roger.SWE Bonde

Från:
    Stockholm
    Hej,

Jag har en gammal Citizen Promaster Aqualand C021 som inte är vattentät längre. O-ringen såg fin ut när jag bytte batterier i den. Det är kanske knapparna eller kronan som inte håller tätt? Min urmakare hörde av sig till Citizen. Dem svarade bara att dem inte har några delar kvar till den modellen :(

Finns det någon som kan hjälpa mig att få den vattentät igen? Inte för att jag tänker dyka med den, men det skulle vara skönt att kunna bada och duscha utan att vara orolig.

Tack på förhand.
    /Roger

Icaras gillar detta.
  2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
  3. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    rogart-63 gillar detta.
  4. Roger.SWE
    Trådstartare

Roger.SWE Bonde

Från:
    Stockholm
  5. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉

silikonfett avsett för klockor... Sök på ebay efter "silicon grease watches" så får du upp många förslag, allt från Anchor till Bergeon. Jag har aldrig trycktestat efter att testat dessa så jag vet inte om Bergeon är 8x bättre än Anchor, men oftast brukar det vara något som gör det värt att köpa den bättre varan.

rogart-63 gillar detta.
  6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Som jag förstod av den minimala franskan jag kan så följer silconfett med i kitet
    Jag bara hittade denna packning på Ebay av en ren slump
    Tänkte att jag sett en tråd om någon som behövde en sådan. Det är ju inte lätt att veta om det är just den packningen som är problemet i ditt fall. Men troligen.

Skickat från min C1905 via Tapatalk
    Y

7. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    När jag köpte min C022 på tratten hade säljaren kvitto ifrån en urmakare som både bytt packning och provtryckt klockan. Hittar inte mailet längre... annars stod det vilken urmakare det var. Kan ju anta att urmakaren har fler packningar än just den.

Frågan är om det inte var Jälmers Ur i Borås (?).

8. Roger.SWE
    Trådstartare

Roger.SWE Bonde

Från:
    Stockholm
    Tack. Jag ringer dem och kontrollerar.