• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min dyraste service...

Sond

Patek
Fick just kostnadsförslag från Rob på service för min 1675. 10900... För tydlighets skull ska man väl nästan kalla det reparation och service..? Nu försvinner 1700 då jag inte vill byta min blekta vridring eller de fina visarna. Men 9200 svider ändå lite..:depressed:
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Fick just kostnadsförslag från Rob på service för min 1675. 10900... För tydlighets skull ska man väl nästan kalla det reparation och service..? Nu försvinner 1700 då jag inte vill byta min blekta vridring eller de fina visarna. Men 9200 svider ändå lite..:depressed:
Men du får tillbaka något du kan njuta av länge, eller hur? Och du verkar ju trivas ganska mycket med din GMT.
Mvh A
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ett bra jobb kostar, men det verkar vara en påtaglig brist på konkurrens som driver priser också.
Undrar vad av summan som stannar hos lokal ÅF, och vad som tillfaller tillverkaren när service skickas till t ex AP?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ett bra jobb kostar, men det verkar vara en påtaglig brist på konkurrens som driver priser också.
Undrar vad av summan som stannar hos lokal ÅF, och vad som tillfaller tillverkaren när service skickas till t ex AP?
Sant. Och nu ligger dessutom pundet så högt att det knappt är värt att skicka en klocka till UK för service längre. Kvarts är enda lösningen.
 

Målarn

The Steak
Att reduced skulle vara dyr att serva har jag förstått. Men 46k? Vad ingick då?

Vi var överens om 12800kr från början för service och en tryckknapp men sen efter några månader fick jag samtal att det skulle kosta ca 46.000kr för tydligen var dem tvungna att byta boett + länk på min guld Speedy Reduced, jag vägra betala dem det men Eriksons Urhandel fixade till det så att Omega själva stod för extrakostnaden så jag fick nytt boett, länk och service för 12800kr :)
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Vi var överens om 12800kr från början för service och en tryckknapp men sen efter några månader fick jag samtal att det skulle kosta ca 46.000kr för tydligen var dem tvungna att byta boett + länk på min guld Speedy Reduced, jag vägra betala dem det men Eriksons Urhandel fixade till det så att Omega själva stod för extrakostnaden så jag fick nytt boett, länk och service för 12800kr :)


Svettig prishöjning, tur att det löste sig. Var den redan nere hos Omega när jiddret uppstod?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Vi var överens om 12800kr från början för service och en tryckknapp men sen efter några månader fick jag samtal att det skulle kosta ca 46.000kr för tydligen var dem tvungna att byta boett + länk på min guld Speedy Reduced, jag vägra betala dem det men Eriksons Urhandel fixade till det så att Omega själva stod för extrakostnaden så jag fick nytt boett, länk och service för 12800kr :)
Vafan skulle de byta boett för? o_O

Hade den fått en smäll så den blivit bucklig eller?
 

Ploprof

Panerai
2-Faktor
Min dyraste va min senaste service, gick lös på 9,8k att serva min Panerai 243. Nu lyckades man dessutom knäcka boetten på den :-/
Så fick nytt case, baklock, glas, och bezel.
Så kvar av klockan är typ bara tavlan och visarna.
IoT8i0p.jpg


Peter
 

Målarn

The Steak
Svettig prishöjning, tur att det löste sig. Var den redan nere hos Omega när jiddret uppstod?

Yes den hade redan varit nere i 2,5 månad...

Vafan skulle de byta boett för? o_O

Hade den fått en smäll så den blivit bucklig eller?

Boetten hade en liten buckla vid kl 10 och från början var det inget problem, skulle bara vara en liten skönhetsfel men tydligen inte haha ;)
 

Sond

Patek
Låter omfattande, var det väntat?

Njae... Var ganska inställd på att det inte skulle räcka med en service. Men hoppades på service + typ 12-1500...
IMG_5138.JPG



Men du får tillbaka något du kan njuta av länge, eller hur? Och du verkar ju trivas ganska mycket med din GMT.
Mvh A

Även om det är lite surt just nu så håller jag med dig. Det är något speciellt med en nyservad klocka. Och jag gillar verkligen GMT:n.
 

ScubaKing

Audemars
Har en personlig urmakare jag går till. Aldrig varit några problem att serva eller laga vare sig Breitling, Rolex eller Omega genom honom. Brukar landa under 5000 kr.
 
Topp