• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första - andra gången gillt!

Scaramanga

Patek
2-Faktor
En bild på min första Vintageklocka. Certina DS-2 från slutat av 60-talet gissningsvis. En billig brukis med patina men jag föll för den direkt när jag såg den.



Jag bara älskar sekundvisarens färg. :D
 
C

Crowolf

Guest
Re: Min första....

Grymt läcker och smäcker! Tröttnar du så kan du höra av dig.... ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Min första....

Snygg! Det går att få mycket coola vintageklockor utan att behöva betala premium. Och de är minst lika fina. Bra jobbat!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: Min första....

Tackarrrr :!:

Tycker att den ser ut som något den här killen skulle kunna ha spottat ur sig;



Kanske har lite väl livlig fantasi men.... :lol:
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: Min första....

I love it men idag har jag konstaterat att det får bli retur på den här. Jag måste dra upp den flera gånger om dagen och den stannar ibland.

Tråkigt men jag har ingen lust att lägga en slant på att låta nån urmakare serva den.

Som tur är har jag ett EBAY-köp på väg hem och det finns mycket mer vintage att handla om man är sugen :D
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: Min första....

Tufft fin Certina som säkert hittar ett nytt hem att trivas i, ser fram mot vad du har på ingång! :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: Min första....

Jag returnerar den som sagt tillbaka till säljaren och får pengarna tillbaka så jag hoppas verkligen den får en service innan den säljs vidare.

VTG och Ebay, ja jag får väl se i morgon bitti hur det gick med den där auktionen....
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: Min första....

Fick besked från säljaren att det nog var en lös skruv som var orsaken till driftsstörningarna. Ja det kan nog förklara en del...
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jahaja. Nu är denna goding på väg hem till mig igen. Nu med den lösa skruven återmonterad :) Längtar...

Har lite mögel från utlandet på väg in också ;)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Såja.

Nyservad och tillsnyggad boett, back in business again.

image.jpeg
 

RickardW

Cartier
2-Faktor
Nej. @McGyver är den som får ta åt sig hela äran!

Det enda jag gjort är att montera ett NOS Tropic 2000 som jag köpte av @TorNet . Kanske inte helt tidstypiskt men otroligt bekvämt.

image.jpeg


Tips på andra straps mottages tacksamt.

Han är händig den där karln ;) Riktigt fin blev den!
Bruna läderband funkar väl alltid till dom där, annars något svart racingband kanske? Eller ett Tropic! :cigar:
 
Topp