• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första "CHINA "made..........

Tittar man noga så ser jag lite olika text på tavlorna,har det nån betydelse?
Vissa har mer tecken.?
Som det ser ut på bilderna så är det plastglasvarianten som har två rader text och safirglasvarianten har endast en rad, på watchunique har jag för mig där är en översättning, men vet inte hur det är med det. Jag valde plastglasaren då den kändes lite mer vintage och kändes mer som originalet (typ)
 
"The watch is a special edition and comes with special edition tin packaging. Unique hand winding chronograph originally created for the Chinese Air Force in 1963. The dial mentions "21 zuan", Chinese for "21 jewels". The symbols on the lower half spell "China - Tianjin Watch Factory"." Saxat från watchunique
 
Det finns en svart version på watchunique med, som ser lite sådär ut, samt tre olika tavlor av safirglasversionen (vanliga, och två olika pandor) på http://www.seagull1963.com/ dessa är dock på 400+ dollar.

web-4.jpg

seagull-1963-air-force-watch-42mm-black.jpg

seagull-1963-air-force-watch-42mm-white.jpg
 
Betalade $220 plus frakt för min i större storlek av en säljare i Hong Kong, priset var då detsamma för "pandorna".
Okej! Har bara sett dem på den sidan, så är inte helt insatt, mindes dem nu när vi diskuterar dem. Valde bort dem ganska snabbt när jag köpte min då de inte föll mig i smaken.
 

paradis

Audemars
Trodde att den skulle kännas liten, eftersom jag har annars Submariner varje dag, som är 40mm. Nej, med sina 38mm är den perfekt för min hand.
 

Maro

Audemars
Fin! Det var en av klockorna jag kollade väldigt mycket på i ett tidigt skede i mitt intresse.. Då var det typ en som sålde och hade väldigt begränsad tillgång om jag minns rätt..
 
Topp