• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första dressare

Mykeys

Cartier
Har aldrig riktigt förstått grejen med små dressiga ur, men så snubblade jag över denna mögliga Longines från 1953 som jag fattade tycke för. Tyckte den va snygg och charmig trots (eller kanske pga?) den mögliga tavlan. Var dock nervös för att den skulle kännas alltför liten då jag aldrig har testat nån klocka under 40mm förr...

MEN, det blev verkligen love at first sight när jag rev upp paketet igår! Den va finare än vad jag trodde och sitter riktigt skönt på handleden.

Det ska tydligen vara Caliber 12.68z i den. Är det nån som vet nåt om detta verk?

Här kommer några instagrammisar på min första dressare, min första riktiga mögel och min första manuella!








Måste definitivt köpa ett nytt band till den. Har ni några bra förslag?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fin! Påminner en hel del om en sköning som jag hade för ett tag sedan. Ganska rejäl för sin tid, och jag tro den hade samma urverk som din. Sålde den till Undersköterskan, om jag inte missminner mig... Kommer ihåg att det, på något sätt, kändes som den egentligen skulle ha en länk med passande ändlänkar. Tror det berodde på längden på bandhornen...

DSC06154.jpg


20111107_180909.jpg


20111107_180157.jpg


20111107_180747.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Mykeys skrev:
Har aldrig riktigt förstått grejen med små dressiga ur, men så snubblade jag över denna mögliga Longines från 1953 som jag fattade tycke för. Tyckte den va snygg och charmig trots (eller kanske pga?) den mögliga tavlan. Var dock nervös för att den skulle kännas alltför liten då jag aldrig har testat nån klocka under 40mm förr...

MEN, det blev verkligen love at first sight när jag rev upp paketet igår! Den va finare än vad jag trodde och sitter riktigt skönt på handleden.

Det ska tydligen vara Caliber 12.68z i den. Är det nån som vet nåt om detta verk?

Här kommer några instagrammisar på min första dressare, min första riktiga mögel och min första manuella!

Måste definitivt köpa ett nytt band till den. Har ni några bra förslag?

Once you go mold, you'll never grow old. Gratulerar till en distinkt åldrad Longines, subsekund är vackert och lädret sitter bra på....enjoy! :)
 

Mykeys

Cartier
Tack för det boys! Känns riktigt kul att ha fått upp ögonen även för denna typ av klockor, och inte bara black-dial-divers. Blir en helt ny värld av ha-begär som kommer stormande nu. Och jag gillar det!
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Grattis! En riktigt, riktigt vacker boett för att inte tala om tavlan. Jag var precis i Amsterdam och såg en liknande i toppskick för 950€ !

mvh
 

Mykeys

Cartier
Oj, 950€! Det va inte illa... Jag antar att det skulle gå att renovera min dassiga tavla, men det är faktiskt inget jag är sugen på. Jag gillar möglet! :)
 
Topp