Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Min första dressare

Diskussion i 'Vintage' startad av Mykeys, 17 oktober 2012.

1. Mykeys
    Trådstartare

Mykeys Borgare

Från:
    Malmö
    Har aldrig riktigt förstått grejen med små dressiga ur, men så snubblade jag över denna mögliga Longines från 1953 som jag fattade tycke för. Tyckte den va snygg och charmig trots (eller kanske pga?) den mögliga tavlan. Var dock nervös för att den skulle kännas alltför liten då jag aldrig har testat nån klocka under 40mm förr...

MEN, det blev verkligen love at first sight när jag rev upp paketet igår! Den va finare än vad jag trodde och sitter riktigt skönt på handleden.

Det ska tydligen vara Caliber 12.68z i den. Är det nån som vet nåt om detta verk?

Här kommer några instagrammisar på min första dressare, min första riktiga mögel och min första manuella!

Måste definitivt köpa ett nytt band till den. Har ni några bra förslag?

2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Fin! Påminner en hel del om en sköning som jag hade för ett tag sedan. Ganska rejäl för sin tid, och jag tro den hade samma urverk som din. Sålde den till Undersköterskan, om jag inte missminner mig... Kommer ihåg att det, på något sätt, kändes som den egentligen skulle ha en länk med passande ändlänkar. Tror det berodde på längden på bandhornen...

3. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Once you go mold, you'll never grow old. Gratulerar till en distinkt åldrad Longines, subsekund är vackert och lädret sitter bra på....enjoy! :)

4. ZQT

ZQT The Banker

Grymt snygg! Detta har väckt ha-begär i min vintage tarm!!

5. Mykeys
    Trådstartare

Mykeys Borgare

Från:
    Malmö
    Tack för det boys! Känns riktigt kul att ha fått upp ögonen även för denna typ av klockor, och inte bara black-dial-divers. Blir en helt ny värld av ha-begär som kommer stormande nu. Och jag gillar det!

6. Kettil

Kettil Biskop

Grattis! En riktigt, riktigt vacker boett för att inte tala om tavlan. Jag var precis i Amsterdam och såg en liknande i toppskick för 950€ !

mvh

7. Mykeys
    Trådstartare

Mykeys Borgare

Från:
    Malmö
    Oj, 950€! Det va inte illa... Jag antar att det skulle gå att renovera min dassiga tavla, men det är faktiskt inget jag är sugen på. Jag gillar möglet! :)

8. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Möglet är (minst) halva charmen! :)