• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första IWC … Riktigt nöjd faktiskt ;)

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Första gången man äger en iwc :) Nöjd som satan , kanske man kan ha kvar denna mer än ett par månader ;)

yba6u5a6.jpg


Länken är inte den snyggaste, men kan nog säga att det är den bekvämaste länken jag har haft på armen ngn gång!

Rätt smart system för att korta den också, man trycker in en liten knapp och sen bara trycker ut pinnen. Kul och smidigt tänk !
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har kollat runt lite på dessa äldre modeller som är iw3706 och lagt märke till skillnaden i tavlan på själva swiss made texten på vissa…

Min har 2 st "T" och vissa inte?
Är det ngn som vet varför det är så? Finns det fler saker som skiljer på samma modell fast dom har ändrat saker genom åren typ?

9utu9ude.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Efter din show från en tidigare tråd så undrar jag om du någonsin gjort dig av med något ;)



Svar JA! En submariner 16610:a F-serie då det inte fanns lugholes på den och så en Breitling Chronomat som var lite för prålig då jag var för ung för en G/S klocka. Nu flera år senare så har jag ju fyllt gubbe och kan då legitimt använda viken G/S klocka som helst
DSC_5514_zps15be74bd.jpg
, kan i ärlighetans namn tala om att jag mådde mycket mycket dåligt i flera månader efter jag flippad klockorna.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis till en klassiker!
Jag håller med yonsson vad gäller länken.
Och som sagts många gånger tidigare, dessa länkar kostar
mycket pengar.
/j
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Såg en sådan länk igår på bukten som var lite lagom begagnad, 12k gick den lös på, så det bör vara en riktigt go länk det där!
 
Topp