• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första "Jag köper 2 klockor" möjlighet

D

Deleted member 1154

Guest
Ur och Penn Oskulden bruten, handlade en klocka där idag men sen gjorde jag en klassiker och sa "jag köper 2, en att ha och en att spara" Klart priset spelade in men dock.. Hade man haft pengar hade det varit kul att göra så med en dyrare klocka med. (men det lär aldrig hända)

Det blev 2st Casio F-91W , kultklockan

Perfekt klocka för gymmet , badklocka osv.

Och äkta Casio är ju en bra grej, handlar man på ebay vet man ju inte vad man får äkta eller fejk? Sen känns det lite coolt att hoppa in på lunchen på en svensk AD och bara köpa 2 klockor på studs :)





 

leicaphile

Panerai
Tips för att kolla om en F-91W är fake: håll nere högra knappen några sekunder så ska det stå "CASIo" på displayen.

Har ett par hemma det inte gör det på... (inte den jag bytte med dig dock!)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag önskar man kunde göra så med klockor i den lite högre prisligan.
"Tråkigt på lunchen, ähh drar till Rob och köper 2 Submariners, en grön och en svart" :smug:
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ur och Penn Oskulden bruten, handlade en klocka där idag men sen gjorde jag en klassiker och sa "jag köper 2, en att ha och en att spara" Klart priset spelade in men dock.. Hade man haft pengar hade det varit kul att göra så med en dyrare klocka med. (men det lär aldrig hända)

Det blev 2st Casio F-91W , kultklockan

Perfekt klocka för gymmet , badklocka osv.


Fan mitt svar hamnade i citatet! Nedan är beasties svar.
Terrorklockan är cool, funderar på en själv. Men du kan väl inte ha den som badklocka? Den är ju lika vattentålig som toapapper väl?
 
D

Deleted member 1154

Guest
jag tror på stark värdeökning.. kommer nog gå på priser runt 1000kr om den ligger i sin originalask inom en 100år... (inflationen och batteribyten äter dock upp värdeökningen ändå) :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
jag tror på stark värdeökning.. kommer nog gå på priser runt 1000kr om den ligger i sin originalask inom en 100år... (inflationen och batteribyten äter dock upp värdeökningen ändå) :)


Om du seriöst tänk låta den ligga i lådan, så ta ut batteriet först. Vore ju tråkigt om den låg och ökade i värde för att sedan visa sig vara trasig och full av gammal ärjad batterisyra...
 
D

Deleted member 1154

Guest
40 år i en låda utan batteri får det bli... :)

eller så lägger man en i sötvatten och en i saltvatten och ser hur länge de lever
 

SenorE

Omega
Om du seriöst tänk låta den ligga i lådan, så ta ut batteriet först. Vore ju tråkigt om den låg och ökade i värde för att sedan visa sig vara trasig och full av gammal ärjad batterisyra...
reaction.gif
 

MBx

Cartier
Ur och Penn Oskulden bruten, handlade en klocka där idag men sen gjorde jag en klassiker och sa "jag köper 2, en att ha och en att spara" Klart priset spelade in men dock.. Hade man haft pengar hade det varit kul att göra så med en dyrare klocka med. (men det lär aldrig hända)

Det blev 2st Casio F-91W , kultklockan

Perfekt klocka för gymmet , badklocka osv.

Och äkta Casio är ju en bra grej, handlar man på ebay vet man ju inte vad man får äkta eller fejk? Sen känns det lite coolt att hoppa in på lunchen på en svensk AD och bara köpa 2 klockor på studs :)

I love it!:)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Casio är grejen, att folk inte fattat det...

Ur och Penn dock ;-) papp-påse borde de ju kunnat uppbringa , kanske en putsduk eller penna när man storhandlar så...
 
Topp