• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första keeper - Ernesto

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Grattis till klockan! Kul med en ovanlig kombination och det praktiska är ju att du kan byta tavla eller armband om du tröttnar och ändå ha kvar din keeper.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Grattis till en väl avslutad jakt. Jag har respekt för folk som vet vad dom vill. Tavlan var mycket häftig. Jag hade nog inte tagit ett roulette-datum, men tänk om man kunde fått en sekundvisare som var rödmålad på den utstickande biten bak...
Röd sekundvisare är mumma

image.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Trodde aldrig att jag skulle få se en sån perfekt keeper. En klocka som man skulle kunna använda oavsett ålder. Grattis! Skulle det inte visa sig vara en keeper så skicka ett pm ;)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hej klocksnackare,

Nu ska det öppnas efter gårdagens köp. Årets fattigaste dag sa de på radion... Det såg ut så här först.

SuyyoxV.jpg


Först lite bakgrundshistoria, eller ordbajs. Jag fyller 21 den 8 februari och har varit inne på Nymans Västerås och Stockholm så många gånger de senaste månaderna att de nog har tröttnat på mitt ansikte... Tanken var alltså att ge mig själv en födelsedagspresent! Det har provats klockor utan dess like under x antal månader.

Cartier Pasha
LqLiTzZ.jpg


IWC Portofino
JccjHxj.jpg


Omega 300
ibQml3T.jpg


Rolex av olika slag
CkfsRCn.jpg

ckYIvCt.jpg

lgjDngA.jpg

dq9WYYl.jpg

oiH5aBK.jpg


Jag var 100 % säker på att det skulle bli en Rolex 116400 efter en tid av klockkläm. En Milgauss alltså och givetvis den senaste. Till en dag då jag åkte upp till Åre en vecka och bodde ensam i en lägenhet. Lite egentid ni vet... Då slog det mig: skulle jag bära en babyblå Rolex när jag sitter i gungstolen om 50 år? "Nej", tänkte jag.

Ett beslut fattades. Det skulle dock ta tid. Min konfiguration är ovanlig och behövde således "byggas" ihop. Tavlan jag ville ha var den sista av sitt slag inom företagets gränser, en beställning av en ny tavla skulle ta cirka 4 veckor. Ödet va? Senast jag såg den tavlan i verkligheten var en dimmig natt uppe på Bernie's i Stockholm...

Vad blev det då? Jo, en Rolex så klart. Vill ni se? Jag är törstig. Lite råsaft på det här innan bilderna...

ydIOiPH.jpg


Låt mig presentera... Min keeper!

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Det talas om att slät ring "ska" vara på Oyster och vitguldsringen "ska" vara på Jubilee. Jag älskar dock den här kombinationen - ett stilbrott.

• Info om klockan
Tillverkare: Rolex
Modell: Datejust
Referens: 116200
Urtavla: silver/black - "tuxedo"
Länk: Jubilee
Datumhjul: roulette
Mått: 36 mm
Urverk: automatisk
Kaliber: 3135
VPH: 28800
Juveler: 31 st
Gångreserv: ca 50 timmar
ATM: 10
Glas: safirglas
Boett: 904L rostfritt stål

Jag har alltid arbetat mot mål och mitt första mål var att köpa en Rolex innan min 20-årsdag - check! Ett annat mål var att köpa en Rolex från AD innan jag dör - check! Nu fick jag chansen att bocka av mål nummer ett och två inom loppet av 57 veckor, vilket var mindre tid än vad jag trodde och beräknade när jag föll ner i träsket 3 november 2013...

Jag vill tacka Nymans Ur för att ni har tagit hand om mig och fått mig att känna mig som hemma. I både kavaj och sylvass sidbena såväl som orakad med knullrufs och träningskläder.

Nu ska jag äta nudlar och havregrynsgröt resten av året.

Tack för titten,
Ernesto

-------------------------------------------------------
Här tillsammans med sin äldre bror från 1964 som jag paketöppnade förra veckan. En Rolex 1601.
image.jpg
SWEEEEET :D
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Du ljög, du sade ju Starburst!?
Ärligt talat så gillar jag tuxedo många gånger mer än starburst, så grattis!

Sunbeam kompis, sunbeam!
(Lånad)
image.jpg


Tack så mycket!

Grattis Simon! Superfin kombo, faktiskt en av de få snygga rolex som är ny enligt mig. Akta dig bara för ordet keeper. Du har använt det förr och man vet aldrig ifall man ändrar sig med tiden. Var istället nöjd med klockan för stunden och njut väl av den. Massa lovord ger snarare motsatt effekt.

Men än en gång. - grattis!

Som vanligt kloka ord, Fabian. Tack!

Gravera något så den inte kan säljas, annars tror jag dig inte! Stort grattis, kan tänka mig att den klär dig perfekt och att du bär upp den på ett oklanderligt sätt!

Förslag på Gravyr? Har själv funderat men inte kommit till skott.

Tack, och den skulle passa dig också din finhipster!

Stort grattis Ernesto! :) Jäkligt fin kombination av tavla ring och länk.

Tur att du inte slog till på Pashan ;)

Tack!

Sluta hata på Cartier. Jag vet var du bor ;)
 
Topp