• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första klocka

Sullanos

Breitling
Hej!


Ny här på forumet och nu gällande klockor och kanske har en stundande 50 årskris 😄

Nu är det dags att införskaffa mig en finare begagnad klocka med en budget kring 25-40tkr.
Av någon anledning har jag varit en förkärlek till TAG Heuer och Formula samt Carrera Heuer 01 Chrono. Jag har även sneglat lite på Omega Seamaster Diver 300M.

Är någon av dessa som kan öka i värde över tid? Eller finns det någon annan klocka som för tillfället har ”sjunkit som en sten”
där potentiell uppsida gällande framtida värdeökning finns?



Mvh Henrik
 

Jackdaw

Omega
Tvivlar på att någon av dessa klockor har någon direkt ”potentiell uppsida gällande framtida värdeökning”. Med en budget på 25-40k bör du köp vad du tycker är snyggt och gillar istället, särskilt ifall det är din första lite dyrare klocka.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Hej!


Ny här på forumet och nu gällande klockor och kanske har en stundande 50 årskris 😄

Nu är det dags att införskaffa mig en finare begagnad klocka med en budget kring 25-40tkr.
Av någon anledning har jag varit en förkärlek till TAG Heuer och Formula samt Carrera Heuer 01 Chrono. Jag har även sneglat lite på Omega Seamaster Diver 300M.

Är någon av dessa som kan öka i värde över tid? Eller finns det någon annan klocka som för tillfället har ”sjunkit som en sten”
där potentiell uppsida gällande framtida värdeökning finns?



Mvh Henrik
Meningslöst att spekulera i klockor.
Än dummare att försöka göra det i prisklassen 25-40’.
Ren och skär galenskap att ovanpå detta starta med Omega & Tag.

Utgå från att allt som rör klockor är en förlustaffär och köp vad du vill bära.
 

Mr. Potatohead

Omega
2-Faktor
En speedmaster från 80/90-talet är betydligt roligare än något från Tag Heuer. Ingen kan förutspå framtida priser men jag tror även att det skulle vara en betydligt bättre affär rent ekonomiskt. Men framförallt är det en roligare klocka på alla sätt. Klassisk design och med tritium får du lite karaktär också.
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
För den budgeten kan du få en fin lätt begagnad Tudor Black Bay 58.
Lär kanske inte stiga i värde, men de begagnade ligger iaf en bit under listpris.
Om du söker någonting som sjunkit rejält från nypris, kan du kika på Sjöö Sandström. Som begagnade tycker iaf jag att de är undervärderade, exempel Worldtimern.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här kommer facit:
 

Psykel

Patek
Hej!


Ny här på forumet och nu gällande klockor och kanske har en stundande 50 årskris 😄

Nu är det dags att införskaffa mig en finare begagnad klocka med en budget kring 25-40tkr.
Av någon anledning har jag varit en förkärlek till TAG Heuer och Formula samt Carrera Heuer 01 Chrono. Jag har även sneglat lite på Omega Seamaster Diver 300M.

Är någon av dessa som kan öka i värde över tid? Eller finns det någon annan klocka som för tillfället har ”sjunkit som en sten”
där potentiell uppsida gällande framtida värdeökning finns?



Mvh Henrik
Köp Rolex eller Patek om du vill ha nåt som kan stiga i värde.
Köp det du vill bära om du vill ha nåt du faktiskt tycker om.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej!


Ny här på forumet och nu gällande klockor och kanske har en stundande 50 årskris 😄

Nu är det dags att införskaffa mig en finare begagnad klocka med en budget kring 25-40tkr.
Av någon anledning har jag varit en förkärlek till TAG Heuer och Formula samt Carrera Heuer 01 Chrono. Jag har även sneglat lite på Omega Seamaster Diver 300M.

Är någon av dessa som kan öka i värde över tid? Eller finns det någon annan klocka som för tillfället har ”sjunkit som en sten”
där potentiell uppsida gällande framtida värdeökning finns?



Mvh Henrik
Vill du ha något som åtminstone håller värde så sök på enbart Heuer. Leta efter en Carrera i stål med svart tavla.
 
Senast ändrad:

Sullanos

Breitling
För den budgeten kan du få en fin lätt begagnad Tudor Black Bay 58.
Lär kanske inte stiga i värde, men de begagnade ligger iaf en bit under listpris.
Om du söker någonting som sjunkit rejält från nypris, kan du kika på Sjöö Sandström. Som begagnade tycker iaf jag att de är undervärderade, exempel Worldtimern.
Tack för tipsen, uppskattas!
 

Sullanos

Breitling
En speedmaster från 80/90-talet är betydligt roligare än något från Tag Heuer. Ingen kan förutspå framtida priser men jag tror även att det skulle vara en betydligt bättre affär rent ekonomiskt. Men framförallt är det en roligare klocka på alla sätt. Klassisk design och med tritium får du lite karaktär också.
Tack för din infallsvinkel, ska kika in på en äldre Omega 👍🏻
 
Topp