Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Min första klocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av vimanski, 15 april 2016.

1. vimanski
    Trådstartare

vimanski Torpare

Hej! Som mitt första inlägg på detta forum så skulle jag behöva be om lite hjälp gällande köpet av min första klocka.
    Jag har tittat på Hamilton Khaki King Automatisk med stål- och läderarmband och har lite svårt att bestämma mig där.
    Stål: http://www.creationwatches.com/prod...king-automatic-h64455133-mens-watch-2320.html
    Läder: http://www.creationwatches.com/prod...king-automatic-h64455533-mens-watch-2322.html
    Jag undar även om creationwatches.com är en sida att lita på? Jag har läst mycket bra om dem men även mycket dåligt i form av dålig kundtjänst m.m... Om man skulle beställa därifrån, hur mycket moms och tull skulle tillkomma ungefär på det priset?
    De andra klockorna jag har tittat på Seiko SARB033 och SKX077, men där har jag svårt att hitta en sida som säljer dessa. Jag antar att det är beställa från utlandet som gäller för Seiko, och vilka sidor är bra där?

Om ni även skulle kunna ge lite tips om vilken klocka som jag bör välja och varför så skulle det uppskattas! Tack på förhand.

tissoter, Eurenius och Greven gillar detta.
  2. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Välkommen till KS!

Personligen skulle jag satsa på Seiko. Creation Watches är okej att handla av, har själv köpt av dem 4-5 gånger. Snabb leverans. Det som varit diskussion på forumet är några som upplevt de fått klockor från CW med lite problem med urverk. Det finns dock en stor mängd på forumet som köpt därifrån utan några problem alls.

Räkna med 25% påslag av priset för skatt och tull.

Lycka till!

3. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag röstar på Hamilton. Köp den med länk om du har möjlighet. Ett läder är lättare att anskaffa i efterhand än vad en länk är.

Mille79 och tissoter gillar detta.
  4. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Välkommen hit!

Jag har handlat av CW en gång utan problem. Det finns en del som handlat där som haft problem med urverken, har för mig att det rört sim om seiko skx i alla fall. Min funkade dock fint så länge jag behöll den.

Jag skulle köra på en sarb, det är otroligt mycket för pengarna. Dessuom tycker jag inte om den hamilton du visade, det klickar inte för mig.

Som skrivet innan så köp på länk om möjligt. Mycket enklare att komplettera med läder i efterhand.

Lycka till. Köp den klocka du tror att du tycker bäst om!

5. vimanski
    Trådstartare

vimanski Torpare

Tack för välkomnanden och svaren! Har tittat runt lite under tiden och lyssnat på er och kommit fram till att länk är det som gäller. Seiko SARB ser ju faktiskt grymt fin ut och blir nog en fin klocka att starta en samling på. Men då måste jag fråga, vilken sida är bäst att beställa ifrån? Finns det japanska sidor som är billigare än CW och även säkrare?

tissoter gillar detta.
  6. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Sarb är mycket fin, den kommer du bli mycket nöjd med :)

vimanski gillar detta.
  7. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Ett roligt alternativ till Sarb033 :)
    image.jpeg image.jpeg

vimanski gillar detta.
  8. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Tyvärr har jag lite dålig koll på alla sidor i asien som säljer seiko men har sett många trådar här om olika mer eller mindre bra sidor. Sök lite här på "seiko japan beställa" så bör det dyka upp bra tips, finns en tråd om c24 handlare också. Hittar du inte någon bra tråd så ge det till imorgon så hinner du nog få lite bra svar här.

9. galácticon

galácticon Biskop

Välkommen hit!

@yonsson kanske kan hjälpa dig?

10. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    En klassiker som nog är väldigt seriös är seiya japan, http://www.seiyajapan.com

Om de är billigast eller ej vet jag inte. Troligtvis inte billigare än CW, men troligen mycket mer seriös.

11. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Creation watches är bra så länge man inte behöver returnera något.

12. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Och välkommen till Klocksnack!

13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    http://klocksnack.se/threads/creation-watches-varning.51466/
    Läs den och bestäm dig därefter. Kan rekommendera monsterwatches.eu , han som driver sidan kan fixa de flesta modellerna. Några 100kr extra jämfört med opålitliga säljare men han är riktigt bra att ha att göra med och skickar från EU. Klockmaster Globen säljer också SARB, eller har i alla fall sålt SARB-modeller tidigare.

Står valet mellan SEIKO och något annat så kör alltid på SEIKO. :)

vimanski, galácticon, Kejsaren och 1 annan gillar detta.
  14. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Jag gillar seiko, men den där Hamiltonen är riktigt fin. Gå mot strömmen vettja. Du blir nöjd vilken du än väljer. Ta den du tycker är finast. Välkommen.

15. Chichkare

Chichkare Bonde

Röstar nog på SARB:en och tyvärr så kan jag inte rekommendera CW, handlat där och blivit massa strul och nu kommer reparation dröja mellan 6-12veckor. Seiko kan du handla hos seiyajapan, mycket bra service och snabb leverans. Beställde nämligen en SARB033 därifrån ganska nyligen och är hur nöjd som helst

vimanski och yonsson gillar detta.
  16. Buckshot

Buckshot Stadsbo

17. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Välkommen hit!
    En Seiko är alltid trevligt :)

vimanski gillar detta.
  18. vimanski
    Trådstartare

vimanski Torpare

Tack för alla välkomnanden igen och för alla åsikter, inte van med att alla är så hjälpsamma i ett forum! Har haft fullt upp med plugg hela kvällen så haft svårt att titta tillbaka i min tråd. Har just nu en kompis i Bangkok som ska titta lite på varuhusen där för att se om det finns nå Seiko där (vilket det borde finnas och förhoppningvis gör). En SARB033 ska i alla fall införskaffas, hur vet jag inte än men det återkommer jag med! Men med min beslutsångest så kommer det kanske ta ett tag...

19. vimanski
    Trådstartare

vimanski Torpare

20. Phileas Fogg

Phileas Fogg Stadsbo

Från:
    Hong Kong
    vimanski gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield