• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första lådöppning!

ranepaj

Omega
Hejsan!

Jag har kikat lite på klockor ett tag nu, jag har varit väldigt sugen på många klockor. Det var dock först för några dagar sedan jag hittade min gral! Som tur var var den inte så dyr som en gral brukar/ska vara, så jag slog till! Jag är helt enkelt galet nöjd!

fQ3aLuC.jpg

Aningens naggad kartong... :bag:

ck6ekE8.jpg


w4aC7ig.jpg


4bl6KqQ.jpg

Härligheten, Oris BC4 Retrograde Day med läder. Använd ett par gånger enligt
tidigare ägaren. Att döma av skicka tror jag honom!
tHTtoez.jpg

Handledsskott! Den känns helt klart som en schysst första "riktiga" klocka.
rklekTO.jpg

Som ni ser fick jag med en oanvänd originallänk i stål och ett brunt läder. Kan
någon kunnig och hjälpsam själ förklara hur jag ska sätta på det bruna lädret?

Tackar för titten, kommer lägga upp lite fler bilder sen! :)
 

Tommytvigg

Cartier
Grattis! Vad roligt att du lyckades slå till på din gral. Har en känsla att det nog kommer dyka upp en ny gral snart för dej som du vill ha ;)
 

ranepaj

Omega
Fin klocka, hur stor är den? Posta gärna fler bilder på tavlan.

För att byta klockarmband så kolla in detta klipp

Verktyget finns att köpa hos Singular http://www.singularstraps.se/shop/verktyg-silver/

Grattis till en trevlig klocka :)


Tackar! Den är strax under 43mm. Jag har inga closeups nu, men det kommer imorn. Tack för hjälpen med banden, nu vet jag vad som ska inhandlas imorgon!

Grattis! Vad roligt att du lyckades slå till på din gral. Har en känsla att det nog kommer dyka upp en ny gral snart för dej som du vill ha ;)

Jotack, det misstänker jag med! :D
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis, såg den när den låg ute på annons, mycket trevlig dinka! Gillar Oris, det är mycket bang for the buck!
 

_jonte

Patek
Tackar! Den är strax under 43mm. Jag har inga closeups nu, men det kommer imorn. Tack för hjälpen med banden, nu vet jag vad som ska inhandlas imorgon!



Jotack, det misstänker jag med! :D
Ouch!! :mad: Vilken usel instruktionsvideo! Exakt sådär man INTE ska göra.. Många repade luggar de där klåparna kommer ha på sitt samvete.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Grattis! Den kommer nog se riktigt bra ut på det bruna lädret!

Ouch!! :mad: Vilken usel instruktionsvideo! Exakt sådär man INTE ska göra.. Många repade luggar de där klåparna kommer ha på sitt samvete.

Vad är det hon gör fel? Att hon drar bandstiften fram och tillbaka när hon ska sätta i dem?
 
Topp