• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummo

Joker
2-Faktor
Året var 1993. Nydumpad och försupen bestämde jag mig för att förändra mitt liv. Spola kröken, börja träna, dyka och leva ett bättre liv. Allt för att förbättra oddsen att skaffa en ny tjej. Open Water skulle bli till Advanced och Advanced till Rescue för att sen bli Divemaster. Det var ju dom som fick brudarna, inte nåt fjun med Open Water. Efter avklarad Rescue belönade jag mig själv med en Citizen Aquland med inbyggd digital djupmätare. Den absolut bästa och coolaste dykarklockan man kunde ha. För att vara lite coolare än alla andra så inköptes en med mattborstad stållänk. Sen blev det en riktigt grym dykresa för pengarna jag fått sen tjejen köpte ut mig ur lägenheten. Gummibanden runt min muskulösa vad håller en riktigt grym kniv på plats. Alla som nöjesdyker vet hur oerhört viktigt det är att alltid ha en stor dykarkniv runt benet. Kolla även in den riktigt heta dräkten som direkt för tankarna till Jacques-Yves Cousteau och grabbarna på Calypso.

image.jpg

Pengarna tog slut och divemastern hade jag inte råd med. Då åkte jag hem för att skryta för mitt ex. om mina fantastiska äventyr, visa mitt PADI-rescuecert, min fina solbränna och min Citizen Aqualand. Hon presenterade mig då för sin nya kille som var reklamare och hade jobbat som PADI-instruktör. Dessutom hade den jäveln en Rolex Submariner. Jag söp mig dyngrak. Senare på natten blev jag väckt av väktarna på en av T-banans slutstationer. Någon vänlig själ hade plockat av mig både klocka och plånbok.
image.jpg

Det här skulle kunna vara en sorglig historia men det är det inte. Tjejen var ett hispigt skrälle som jag är oerhört glad att jag slapp och försäkringsbolaget gav mig pengar till en fin Seiko Diver 150m (ingen aning om ref. men den var fin med orange text, våg på boettlocket och gummistronken). Dessutom så hittade jag en tjugo år gammal Aqualand på Tradera som jag fick hem idag. Min Submariner får maka på sig ett tag och jag har beställt en 24mm stållänk som ska mattborstas så fort den kommer hem. Slutet gott allting gott!
image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack. Owaysis, lärde mig dessutom att det är han med Rolex som får tjejen... egbert, Lovar bjussa på ett wristshot när länken är borstad och bärgad. Ett gäng 24mm Natos är åxå på väg från GB.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Japp, ungefär men med sågtänder på ovansidan. Man kan fastna och behöva såga sig loss eller bli attackerad av en vildsint haj eller agenter med harpungevär. Så det är oerhört viktigt att man har en rejäl dykkniv när man åker på guidade utfärder i tropiska vatten!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Skön historia, hoppas du lyckats bättre efter den tiden! Och grattis till en fin Aqualand :)

Edit: Måste tacka för att du förgyllde texten med bilder!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Härlig tråd och återigen grattis till klockan.
Och vad beträffar dykarkniv så var det ju den första utrustningsdetaljen som inhandlades på 90 talet när jag skulle börja dyka. Stor som en motorsåg. Lyckades dessutom köra in den i armen på mig själv av misstag och fick sy 4 stygn, men det är en annan historia. ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Härlig tråd och återigen grattis till klockan.
Och vad beträffar dykarkniv så var det ju den första utrustningsdetaljen som inhandlades på 90 talet när jag skulle börja dyka. Stor som en motorsåg. Lyckades dessutom köra in den i armen på mig själv av misstag och fick sy 4 stygn, men det är en annan historia. ;)
Selfinflicted divingknife accident! Hoppas ärret blev coolt alla fall så kan du dra ihop en fet skröna om hur du fick det.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack! Jag tror det var Mörby eller Ropsten. Plånboken hittades på en nattbuss i Norrtälje några dagar senare så skurken kommer därifrån. Nuförtiden så blir det oftast sängsovning hemma vilket är oerhört mycket skönare.
 

mega

Rolex
Skönt med människor som bjuder på sig själva. Tack! Nya klockan e grym! Finns det inga slitdelar alls i en sån ?
 

Maro

Audemars
Tänk istället om du hade sett ut som din avatar, då hade du garanterat haft kvar din kniv och haft Divemaster kortet!
 

Maro

Audemars
Underbar läsning och tack för att du delar med dig! Var den stendöd när du köpte? Vad kostade det att lämna in den? H
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Underbar läsning och tack för att du delar med dig! Var den stendöd när du köpte? Vad kostade det att lämna in den? H
Den lever, i allfall digitala klocka. Quartzverket står still så jag hoppas bara det är batterierna. De har ju tre batterier och batterierna tar slut olika fort för olika delar i klockan. Tror det var han på bilden och hans polare som snodde klockan så jag hade inte haft en chans.
Hahaha skön story, har också en grym dykarkniv, med inbyggd sax :) skitviktigt att ha.
Hade också ett fett harpungevär men det fick avyttras då jag av misstag och rikspackad sköt faanskapet genom toalettdörren !
Låter som du var väl rustad för allt som kan hända på charterdyk!
Skönt med människor som bjuder på sig själva. Tack! Nya klockan e grym! Finns det inga slitdelar alls i en sån ?
Batterier och packning som kan torka och behöva fettas in och bytas annars tuggar de nog på.
 
Topp