• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

chimaira

Cartier
Tack för trevlig läsning. Aqualanden växer och jag blir mer och mer sugen på en. Grym på länk. Titan är tufft, men svart..? Nja..
 

Kello

Omega
Gjorde en FN tjänst i Libanon i början av 90-talet. Aqualand var i särklass den mest populära klockan att köpa. Tog säkert hem 10 st till olika polare. Köpte konstigt nog aldrig någon till mig själv, tog 19 år innan jag ägde en själv....:banghead:
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Gjorde en FN tjänst i Libanon i början av 90-talet. Aqualand var i särklass den mest populära klockan att köpa. Tog säkert hem 10 st till olika polare. Köpte konstigt nog aldrig någon till mig själv, tog 19 år innan jag ägde en själv....:banghead:
Det är aldrig försent att bli lycklig brukade min mormor säga!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Enzo är en riktig chefklocka om du frågar mig, skön patina dessutom.
Kung !
Tack Jonte! Ja den är grymt skön. Härlig att den väger ett halvt kilo mindre än stålvarianten också:D
Det har du rätt i
Skön storry du har, antar att det löst sig åtminstone på "fruntimmersfronten" och att dykkniven är kvar :)
Jodå, lyckligt gift och tackar min lyckliga stjärna att jag inte hänger ihop med det där skrället fortf :) Sålde hela dykutrustningen men kniven ligger nånstans på vinden. Tog en avrostningskurs i våras och gjorde sen ett par dyk i Grekland och blev rätt taggad igen. Bär av till varmare breddgrader i vinter för lite dykning.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Sjukt bra! Enzo är typ så hårt det blir!
Kom dessutom på att jag har en gammal poseidonkniv liggandes någonstans i källaren. Storlek som en medeltida tvåhandssvärd. Blir till att leta lite imorrn...
 

Gummo

Joker
2-Faktor

Burnman

Audemars
2-Faktor
@Gummo hur många aqualands har du i din ägo idag då??

En annan fråga jag funderat på ett tag: kan man köra olika tider gå den digitala och den analoga?? Alltså typ hemmatid digitalt och analogt lokalt om man reser till annan tidzon
 

Gummo

Joker
2-Faktor
@Gummo hur många aqualands har du i din ägo idag då??

En annan fråga jag funderat på ett tag: kan man köra olika tider gå den digitala och den analoga?? Alltså typ hemmatid digitalt och analogt lokalt om man reser till annan tidzon
Har man en ”True Enzo” i titan så räcker det med en 🤘
Det går utmärkt att ställa olika tider på digitala och analoga.
3698C8B4-5398-4D59-900A-E185C310309A.jpeg
 
Episk tråd. Själv var jag vid tiden landbaserad och körde med den så kallade "rambokniven". Kompass, sågtand och tändstickor i handtaget. Made in Norway och gick av på mitten när jag skulle överleva i vildmarken 20m från campingen. Nåja.

I mina kretsar var det på den tiden pulsar som var the shit. En med många visare skulle man ha. Jag köpte en av en polare för en femhundring, sen drog vi till Spanien. Nu skulle brudarna få se. På färjan mellan mallis och barcelona premiärbars klockan och tanken var att jag nu skulle bli färjans kung. Det enda vi hittade var en skolklass tjejfjortisar som märkligt nog var måttligt imponerade av mitt ur. Jag lyckades dock repa safirglaset.

Nittiotalet.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Episk tråd. Själv var jag vid tiden landbaserad och körde med den så kallade "rambokniven". Kompass, sågtand och tändstickor i handtaget. Made in Norway och gick av på mitten när jag skulle överleva i vildmarken 20m från campingen. Nåja.

I mina kretsar var det på den tiden pulsar som var the shit. En med många visare skulle man ha. Jag köpte en av en polare för en femhundring, sen drog vi till Spanien. Nu skulle brudarna få se. På färjan mellan mallis och barcelona premiärbars klockan och tanken var att jag nu skulle bli färjans kung. Det enda vi hittade var en skolklass tjejfjortisar som märkligt nog var måttligt imponerade av mitt ur. Jag lyckades dock repa safirglaset.

Nittiotalet.
Bättre en repa i glaset än myror i trumpeten som man brukar säga!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hämtade ut en till gammal jävel! Ska det vara tvåton ska det vara Aqualand, det är sen gammalt.

Förr i tiden när KS var litet startade man en tråd så fort man köpt ett nytt band eller hade en kort fråga eller nåt annat man ville delge sina klockkompisar. Det är är därför den här tråden finns.
94E2E2A8-E238-43EB-809F-9EF42940CBCA.jpeg
 

Simpatico

Rolex
Hämtade ut en till gammal jävel! Ska det vara tvåton ska det vara Aqualand, det är sen gammalt.

Förr i tiden när KS var litet startade man en tråd så fort man köpt ett nytt band eller hade en kort fråga eller nåt annat man ville delge sina klockkompisar. Det är är därför den här tråden finns.
94E2E2A8-E238-43EB-809F-9EF42940CBCA.jpeg
Perfekt skick på både klocka och band. Snyggt.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Förr i tiden när KS var litet startade man en tråd så fort man köpt ett nytt band eller hade en kort fråga eller nåt annat man ville delge sina klockkompisar. Det är är därför den här tråden finns.
Jag tänker ofta att jag inte var med ”förr i tiden”.
Kollade därför på våra respektive konton, tydligen var jag med två dagar före dig.
Alltså var jag -tydligen- med förr i tiden.
Och skapade kvalitets-content likt detta.

 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag tänker ofta att jag inte var med ”förr i tiden”.
Kollade därför på våra respektive konton, tydligen var jag med två dagar före dig.
Alltså var jag -tydligen- med förr i tiden.
Och skapade kvalitets-content likt detta.

Då var du old-timer när jag reggade mig. Vet inte om det var bandet, fillingarna eller klockan som gjorde att du fick en like 👍🤷‍♂️
 
Topp