• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första paketöppning

Jag har väntat på ett "paket" sen förra veckan och trodde att jag skulle ha fått avi'n typ i morgon/måndag men den hade tydligen kommit redan i fredags och jag hade missat den i brevlådan...

Here we go:


Skurit upp paketet:


Åhå, en röd box:


Vad kan det vara:


En Omega Speedmaster Professional:


Jag har velat ha en Speedy sen jag var i 10-årsåldern så jag har väntat i drygt 40 år nu :) Började söka aktivt efter en för en "acceptabel" slant för ett halvår sen och hållit ett öga dagligen på eBay, tradera, blocket, här, TTT, etc. och förra veckan när jag plockade upp min iPad så hostade min blocket-bevakning till och precis det jag var efter, en Speedy Pro till acceptabla pengar med en del repor, inga papper, etc. men med innerbox i alla fall dök upp och jag ringde direkt.

Killen som sålde den hade inte ens hunnit få bekräftelsen från blocket att annonsen var godkänd när jag ringde, ett Skypesamtal senare hade jag konstaterat att den såg OK ut och verkade fungera som den skulle så jag överförde pengar direkt till hans konto.

Nu får man väl försöka lista ut vilken ref. som sitter i den, den ska vara från 1986 och sen fundera om den ska få sig en service eller ej (den är tydligen aldrig servad sen inköpet för 27 år sen).

Vi avslutar väl med ett wrist shot:


/Rikard
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Grattis, äntligen lite vettiga klockor här på forumet. Låter som du borde påkosta den en service om det ej är gjort sedan den gjordes.
Vad är det för ref på länken btw?
 

Målarn

The Steak
Grattis :D!!!

Min säger HEJ :lol:

Btw min är också från 86 och aldrig servad hahah (har t.o.m samma box nånstans liggandes)
20130315_2117100_zps8d0ab5d5.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Målarn skrev:
Grattis :D!!!

Min säger HEJ :lol:

Btw min är också från 86 och aldrig servad hahah (har t.o.m samma box nånstans liggandes)
http://i1164.photobucket.com/albums/q562/Pullapoika/20130315_2117100_zps8d0ab5d5.jpg[/mg][/quote]

Varför inte serva den?
 

Målarn

The Steak
vaniljglass skrev:
Målarn skrev:
Grattis :D!!!

Min säger HEJ :lol:

Btw min är också från 86 och aldrig servad hahah (har t.o.m samma box nånstans liggandes)
http://i1164.photobucket.com/albums/q562/Pullapoika/20130315_2117100_zps8d0ab5d5.jpg[/mg][/quote]

Varför inte serva den?[/quote]

Har inte ens tänk på det faktiskt... Fick den när jag fyllde 20 och några år efter fick jag veta av farsan att han aldrig servat den, borde väl lämna in den iår

Vad brukar en service på en Speedy kosta?? Rob E servar Omega antar jag??
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Målarn skrev:
vaniljglass skrev:
Målarn skrev:
Grattis :D!!!

Min säger HEJ :lol:

Btw min är också från 86 och aldrig servad hahah (har t.o.m samma box nånstans liggandes)
http://i1164.photobucket.com/albums/q562/Pullapoika/20130315_2117100_zps8d0ab5d5.jpg[/mg][/quote]

Varför inte serva den?[/quote]

Har inte ens tänk på det faktiskt... Fick den när jag fyllde 20 och några år efter fick jag veta av farsan att han aldrig servat den, borde väl lämna in den iår

Vad brukar en service på en Speedy kosta?? Rob E servar Omega antar jag??[/quote]

Fråga inte mig... Är göteborgare, och bara ägt en omega i några veckor....
 
Jokkmokkswe skrev:
Vad är det för ref på länken btw?
Tack för alla uppmuntrande ord, alltid trevligt o få lite stöttande ord när man just gjort en större investering ;-)

På länken (i låset) står det "32" i en cirkel samt "1171/1", det senare är kanske länkens ref...(?)

På själva boetten ser jag ingen motsvarande märkning...

/Rikard
 
Zed skrev:
Grattis! Är det en spricka i glaset?
Det är några rediga repor i glaset mellan kl 4 o 6 (som jag visste om) men det kan faktiskt vara en liten spricka också mellan 12 o 1 - den känns inte när man drar med nagel över den men i vissa vinklar ser det ut som en spricka...

Jag hade funderat på att försöka polera upp glaset men man kanske får satsa på ett glasbyte helt enkelt i samband med service. Men jag tänkte nyttja den nu en tid och se hur den fungerar först o främst.

/Rikard
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
rikard454 skrev:
Zed skrev:
Grattis! Är det en spricka i glaset?
Det är några rediga repor i glaset mellan kl 4 o 6 (som jag visste om) men det kan faktiskt vara en liten spricka också mellan 12 o 1 - den känns inte när man drar med nagel över den men i vissa vinklar ser det ut som en spricka...

Jag hade funderat på att försöka polera upp glaset men man kanske får satsa på ett glasbyte helt enkelt i samband med service. Men jag tänkte nyttja den nu en tid och se hur den fungerar först o främst.

/Rikard

Jag hade nog skickat den på service med glasbyte utan polering. Hesalitglaset kostar inte mycket.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis till trofén, fint bevarad Speedy och vilken härlig känska det måste vara efter så lång spaning och jakt...:)
 

JohanHLM

Rolex
Grattis!

Strongt av dig att hålla ut ett halvår innan du hitta det rätta objektet.
Själv har jag alldeles för dålig karaktär och hade nog klarat en vecka eller två eftersom det trots allt finns en del på marknaden.
 
Topp