• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första riktiga klocka!

Bullitt

Breitling
Efter mycket funderande och sökande i trådar samt tips gär på forumet bestämde jag mig för en Speedmaster Pro med synligt urverk.

Efter en budgivning på ebay vann jag denna och gissa om jag är glad! Leveransen tog 5 dagar och den verkar fin. (Man är ju inget proffs)

Det ska vara 3572.50 (vad är skillnaden mot 3592.50 egentligen?)

863 verk (tror jag, 18 juveler) med 1499 band.

Den håller tiden suveränt men kronan känns lite seg och åker tillbaka lite när man dragit upp den mycket.

Vad tror ni? Bra köp?
9eja3abu.jpg
jada6uta.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
En speedy är alltid ett bra köp i min bok:)
om det var en bra affär beror ju helt på vad prislappen hamnade på.

3592 är föregångaren till 3572 och är i princip samma klocka, tror länken skiljer sig åt.

Hur som helst, grattis !
 

Bullitt

Breitling
Jag gav nästan 20k för den med frakt och paypals urusla växelkurs som höjde priset nästan 1000kr. Man ska visst ändra så kontot är i dollar för att få lite bättre kurs.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Grattis! Den kan aldrig bli fel med en Speedy Pro. Just 3572 är lite speciell iom att det är safirglas på baksidan och hesalit på framsidan.
 

Bullitt

Breitling
Tack för gratulationerna. Nej alla på forumet tyckte ju att hesalit kändes lite varmare etc så jag kollade noga hos en AD innan jag bestämde mig. Är det någon skillnad i pris/mer eftertraktat på cal 863 vs 1863? (861/1861)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Bullitt

Breitling
Tack än en gång. Nej säljaren lovade bara att allt fungerade som det skulle och att den gick rätt. Det är kanske lika bra att serva den? Vad kostar en service ungefär?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Tack än en gång. Nej säljaren lovade bara att allt fungerade som det skulle och att den gick rätt. Det är kanske lika bra att serva den? Vad kostar en service ungefär?


Skickas från min iPhone via Tapatalk


I mina amatörögon inom horologi ser det ut som den behöver en service. Här på forumet finns fantastiskt många duktiga urmakare hör med dom.
 

Bullitt

Breitling
Tackar tackar! Det är kul när andra kan vara glada för någon annans skull.

Jag har redan börjat fundera lite på om man ska införskaffa några andra armband att variera mellan.

Kanske ett mesh och ett racing strap...
Var köper man snygga med bra kvalitè som sitter snyggt på en Speedmaster?
 
Grattis!

Ska du köra mesh tycker jag helt klart den är värd ett riktigt Omega-mesh, finns ju för 20mm mellan bandhornen, så inga problem där.
 

Bullitt

Breitling
Tack tack alla!
Det är så bra passform på den med så den kändes liksom som en del av armen direkt.

Vad är ett rimligt pris att betala för ett riktigt Omega-mesh och var är bra ställen att leta efter ett sådant?
 
Topp