• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första Rolex - Paketöppning

KenKun

Patek
2-Faktor
En fantastisk klocka, grattis! :)

qtuBz0p.jpg
 

Kondoren

Omega
Paketöppningstråd

För några månader sen klippte jag mig en fin Tudor Black Bay (blå). Jag blev verkligen kär i designen från dag 1, och den satt som gjuten på handleden.

Men efter en eftermiddagskaffe hos en vän blev klockan förstörd för mig. Efter att ha jämfört den med en 116610 så insåg jag att Tudorn nästan var allt jag ville ha i en klocka. Men inte allt. Så efter bara en månad fick klockan lämna mig, pengarna lades på hög och jag började jaga nästa pjäs.
image.jpg

Nu, nästan tre månader senare är vi i mål!
Idag tog jag en road trip med pappa ner till Skövde. Men vad finns det för ADs i Skövde? Den bästa sortens AD såklart
image.jpg
image.jpg

Köpet gick snabbt och smärtfritt (stort tack till Pagoldhs och ett särskilt tack till Jari!), rekommenderas varmt från mig
image.jpg
image.jpg

Här är skönheten, BBn's storebror numero uno
image.jpg

Lite specifikationer:
Namn: Rolex Submariner
Ref: 114060
Storlek: 40mm
Material: Rostfritt stål i boett och länk. Stålet benämns 904L av Rolex
WR: 300m (1000 fot)
Urverk: cal 3130 (datumlösa standardverket)
Vridning: Gjord i Rolex's Cerachrom, otroligt reptåligt och bleknar ej med tiden. Siffror och markeringar i platina.
Annat: Chronometer certifierad (COSC), stoppsekund för maximal precision vid inställning av tiden, safirglas, och slutligen Rolex's fantastiska glidelock. Detta används för att blixtsnabbt justera storleken på klockan, grymt om man är varm/kall, eller om man ska dra på sig en dykardräkt

Så varför blev det denna klocka av allt Rolex har? Först älskar jag dykare. Sen var det symmetrin i tavlan jag älskade hos min BB, därför föll det på en 114060 över en 116610. Jag har inte riktigt det behovet av datum att jag tycker det är värt ett högre pris + en stor fet bubbla mitt på glaset. Sen är Rolex alltid Rolex. Jag sneglade en hel del på JLC och Omega medan jag bestämde mig, men denna klocka är överjävligt bra. Den är kort och gott i min mening världens bästa klocka
image.jpg
image.jpg

Så sådär smånöjd med min barndoms drömklocka ska jag fortsätta pilla plast!
Peace!
// Adam


Härlig klocka! Grattis!
Det kommer nog att bli en submariner för mig med vad det lider.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ingen dålig utflykt, AdamST !

Grattis!

Minns att jag tidigt i mitt seriösa klockintresse tittade på föregångarens föregångares föregångare hos en annan återförsäljare och valde bort den för att den hade plastglas... En av de sista 5513. Ångrar det lite, så jag tycker att du gjorde ett bra val. Håll fast i den nu!

Mvh A
 
Topp