• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första "seriösta" klocka - max 15,000kr

http://www.klockia.se/longines-heritage-l2-747-4-92-4.html

Den här fick jag hem i början på veckan, har gått ca 2 sekunder plus sen i måndags och den är sjukt snygg irl!
Kan du slänga upp lite bilder? Ser lite plottrig ut på hemsidan men man vet aldrig hur den ser ut i handen!


Den här verkar för övrigt cool, men kanske lite för stor för min lilla handled: http://www.raymond-weil.com/en/mens-watches/watch-finder/freelancer/freelancer-2720-st-20021 (gillar att man kan se hela veckodagen)
 
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg



Jag hade hellre köpt en longines än en Raymond Weil
 

Kawe

Omega
Osäker på vart jag ska kolla.. Vill helst inte "jaga" min klocka eller behöva pruta, kolla om den är fake/äkta, bry mig om service/skador osv. Känns som om det är lite för mycket just nu.. eller?


F.ö. vad säger ni om denna? http://www.uret.se/frederique-constant-classics-svart-lader-o385-mm-p-61323.html


Ja men det är klart att det kan komma att innebära en del efterspel. Så är det alltid med begagnat. Du får känna efter vad du själv tycker passar dig helt enkelt. Men detta är helt klart ett bra forum för inspiration...
 
Ah, jag är alldeles för tankspridd. Har letat klockor hela dagen och gårdagen och känner att jag inte vet vad jag är ute efter. Var i butik och kikade lite, vissa klockor på upp till 41-42mm satt bra på handleden så jag blir väldigt osäker på vilka modeller jag ska kika på nu. Ger upp, får nog lägga klockköpet åt sidan tills jag ser en klocka som jag verkligen inte kan släppa. Ni som har bidragit till tråden: tack! Om ni vill får ni fortsätta droppa modeller och klockor höger och vänster, jag uppskattar inspirationen!
 
Hejsan!

Jag är ute efter min första seriösa klocka. Vill ha något som håller och osar kvalité. Har läst lite på forumet (första gången jag postar) tidigare och det finns otroligt många vackra klockor här, men de kostar där efter... För mig är 15,000:- en hel del (student) så det får duga tills jag blir rik.

Mina krav är följande:
  • Automatiskt urverk
  • Safirglas med vettig antireflex
  • 38-40mm diameter (har en ganska liten handled, klarar väl MAX lug-to-lug på 50mm, men gärna under)
  • Datum
Resten är upp till er, alla förslag uppskattas.

Tack på förhand!

Hej, tycker du ska kika på Oris, fruktansvärt mycket klocka för pengarna! Lycka till med sökandet efter godbiten..
 

Theilak

Breitling
Ah, jag är alldeles för tankspridd. Har letat klockor hela dagen och gårdagen och känner att jag inte vet vad jag är ute efter. Var i butik och kikade lite, vissa klockor på upp till 41-42mm satt bra på handleden så jag blir väldigt osäker på vilka modeller jag ska kika på nu. Ger upp, får nog lägga klockköpet åt sidan tills jag ser en klocka som jag verkligen inte kan släppa. Ni som har bidragit till tråden: tack! Om ni vill får ni fortsätta droppa modeller och klockor höger och vänster, jag uppskattar inspirationen!
Är du sugen på en Flieger kanske?
 

pederr

Cartier
LLD do date verkar bara ha tillverkats mellan ca 08-11, har sett spekulationer och mindre produktion efter det - men har inte hittat någon bekräftelse på detta. därutöver finns två olika tavlor med eller utan djupangivelsen. No date kan möjligen vara viktigt om man vill ligga närmare originalet, men annars tycker jag inte det är viktigt. Jag har en med datum och tycker fönstret smälter in fint i tavlan.
 
Topp