• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första SM inhandlad...... varför inte köpa den bästa direkt?

Wettex

Cartier
Innan jag köpte min 16800 så hade jag planer på en klassisk dykare och spanade runt lite efter sådana. Det var mest SM300 och BP Aqualung jag fastnade för. Hade dock aldrig sett någon live och det verkade omöjligt att få tag i en Blanchpain utan att sälja huset... och jag bor i hyres så det hade blivit svårt. Och 300orna verkade rätt sällsynta i fint skick. Många ihopplock och utbytta tavlor, visare mm. Tänkte inte så mycket mer på det tills jag var på GTG:n och fick klämma o känna på Patrik J´s ex. Suget va där igen och tidigare idag möttes vi f2f för affär.

Klockan är USA-såld och besitter således ett 550-verk istället för 552 (gjordes av skattemässiga skäl har jag fått reda på). Första ägaren i USA sålde den till Patriks vän som är/var Omegasamlare och hade gjort sin läxa väl. Sedan såldes den till Patrik och idag till mig vilket gör mig till ägare nummer 4 om allting är enligt vad jag fått berättat för mig. Årmodellen är 1969.

Allting utom armbandet skall vara original (spännet är dock original). Lägg även märke till Omegamärket i plexit... trevligt.

Tycker klockan är tokvacker och jag är helnöjd. Skall försöka fixa en välinsliten 1171-länk framöver, tror det skulle bli kanon.

Vissa tycker att den bästa känslan i världen är att gå in på Rob E och komma ut med något nytt.... Jag vet inte jag. Känslan av att komma hem med nånting gammalt klassiskt som inte någon annan kan köpa en exakt exakt likadan av... den är inte dum den heller :)

Tack för affären Patrik J
IMG_0003.JPG
Omega1.JPG
Omega5.JPG
Omega3.JPG
IMG_0013.JPG
IMG_0012.JPG
Omega6.JPG
 

fc2

Rolex
Fin. Jag har aldrig varit speciellt tokig i dessa SM300 men de verkar göra så att vintagefolket går igång på alla cylindrar. Vad är det jag inte förstår? Däremot håller jag med om att det är bättre att komma hem med något gammalt än något nytt massproducerat (ja, Rolex och Omega är massproducerade, 1 000 000 resp. 750 000 ex varje år).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är det jag inte förstår? Däremot håller jag med om att det är bättre att komma hem med något gammalt än något nytt massproducerat (ja, Rolex och Omega är massproducerade, 1 000 000 resp. 750 000 ex varje år).
Det är ju en ikon. Det finns en hel del nybyggen, men de gamla i bra skick är inte direkt jättevanliga. Bra mycket svårare en att hitta en vintage Rolex sub.

Att det är den sista snygga Omegadykarmodellen gör ju inte saken sämre.
 
Topp