• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första titanium klocka anlände idag: Iwc Ocean Porsche 500

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Men oj så liten haha , fast de visste jag ju redan [emoji2]
Man har ju änna gjort en mall innan köpet, man är väl fan inte helt pantad !!!!

Nu vet jag iaf att jag skall skaffa en Iwc Ocean Porsche 2000! Gillar designen som fasen, synd att dom är så attans dyra kontra till vilket sketverk de sitter inuti !!
ImageUploadedByTapatalk1426013565.055651.jpg

ImageUploadedByTapatalk1426013598.311196.jpg

ImageUploadedByTapatalk1426013612.011913.jpg

ImageUploadedByTapatalk1426013624.864557.jpg

ImageUploadedByTapatalk1426013637.498675.jpg


Ref: 3503-001 ( 11103 )
Caliber: ETA 2892 , 21 stenars
28800 slagare
Power reserve: 42h
34mm utan krona
36mm med krona
8mm tjock
500m vattentät
Boett å länk titan

Supermallen :
[emoji41]
ImageUploadedByTapatalk1426013394.598991.jpg

Sjukt bra skala på min mall måste jag erkänna !!
ImageUploadedByTapatalk1426013413.918649.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Du får nog komplettera öppningen lite så inte tråden blir låst. :)
Cool, finns en i modell större dessutom va? Grattis.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ett udda och kul köp! Men berätta mer, annars hör posten nog hemma i pakettråden.

Du kan ju fördjupa dig och oss lite mer i "skitverket" och de ändringar IWC gjorde, eller lärdomarna IWC drog avseende armbanden till Ocean-serien. Kanske plocka upp lite om de militära och de anti-magnetiska större syskonen 2000...;)

Du skulle också kunna upplysa oss om tätheten och heliumtåligheten hos Ocean 2000 vis-a-vi 500, om det är någon skillnad bortsett storlek och trycktålighet.

Bara som någrs tips, alltså. :D

Designen är helskön. Även upphovsmannen förtjänar en kommentar.

Och njut nu av din IWC!

Mvh A
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ett udda och kul köp! Men berätta mer, annars hör posten nog hemma i pakettråden.

Du kan ju fördjupa dig och oss lite mer i "skitverket" och de ändringar IWC gjorde, eller lärdomarna IWC drog avseende armbanden till Ocean-serien. Kanske plocka upp lite om de militära och de anti-magnetiska större syskonen 2000...;)

Du skulle också kunna upplysa oss om tätheten och heliumtåligheten hos Ocean 2000 vis-a-vi 500, om det är någon skillnad bortsett storlek och trycktålighet.

Bara som någrs tips, alltså. :D

Designen är helskön. Även upphovsmannen förtjänar en kommentar.

Och njut nu av din IWC!

Mvh A

Oj får nog komplettera lite lite mer , men inte ikväll ! [emoji2]
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Grattis till en grym klocka! Ovanlig? Har aldrig sett den live. Men har läst om den innan iaf.
 

Ingeröd

Omega
Cool klocka! Var väldigt sugen på den större modellen (för visst fanns det en sådan?) - begagnad - i begynnelsen av min klockkarriär. Grundämnet heter f ö "titan" på svenska.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Mallen håller Fan världsklass, tyckte du kunde ge dig på en Strap mall

Haha njaee , det vågar jag nog inte [emoji39]. Mallen va lite på skoj men mest för att jag skulle ha ngn som helst hum om hur klockan skulle va på armen. Glömde dock att länken ser ganska bred ut kontra boetten vilket får själva klockan att se mindre ut, så lite chockad blev jag allt iaf. Försökte hitta ngn som hade en klocka som denna men de va inte lätt. Den är ju inte jätte vanlig!

Så det blev helt enkelt en : buy it to try it [emoji4]
 

M021

Rolex
2-Faktor
Haha njaee , det vågar jag nog inte [emoji39]. Mallen va lite på skoj men mest för att jag skulle ha ngn som helst hum om hur klockan skulle va på armen. Glömde dock att länken ser ganska bred ut kontra boetten vilket får själva klockan att se mindre ut, så lite chockad blev jag allt iaf. Försökte hitta ngn som hade en klocka som denna men de va inte lätt. Den är ju inte jätte vanlig!

Så det blev helt enkelt en : buy it to try it [emoji4]
Du ser, en mall för bandet hade löst det;)
 
Topp