• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första vintage

Bosse

Friends of KS
blev en GS56

v1tHVGP.jpg


Närmare en GS 5645-7010 från 1971, och den har (också) passerat Molle, där finns bra bilder på den på Molles sida så här blir det bara ett enkelt.

Jag vill be om hjälp från experterna, att skaffa nytt läder i den något ovanliga dimension 18/15 mm (GS spännet som var med är 15 mm och vad jag och min lupp kan se original) optimalt är original GS men svart eller brunt Shell Cordovan går bra det också.

På något vis så sluttar denna klocka en cirkel, jag är växt upp med taskiga no-name mekaniska klockor, och min fösta quartz i tonåren var en lättnad, nu mer än 40 år senare fascineras jag av detta mekaniska mästerstycke.

//Bosse

:gs:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt nice! Ser ut att ha riktigt skarpa kanter. Har en klocka passerat Molle, så vet man att det är ett fint exemplar. Det är lite som en kvalitetsstämpel på GS. :)

Har kikat lite efter 18/15-band å dina vägnar, men inte lyckats hitta något.
 

Bosse

Friends of KS
Riktigt nice! Ser ut att ha riktigt skarpa kanter. Har en klocka passerat Molle, så vet man att det är ett fint exemplar. Det är lite som en kvalitetsstämpel på GS. :)

Har kikat lite efter 18/15-band å dina vägnar, men inte lyckats hitta något.


Tacksam för all hjälp jag kan få med band, och ja den har SKARPA kanter, troligtvis aldrig polerat.

//
 

JesperO

Rolex
Grattis, ser ut att vara i galet fint skick - så härligt när man hittar så fina och (som det ser ut som) orörda exemplar
Nu är det bara att fortsätta att beta sig igenom GS referenserna :)
 

_jonte

Patek
Det var ett riktigt fint ex du hittade. Eventuellt har jag klämt på just det exet, mycket bra om det är det! Grattis! :)
 
Topp