• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första.......

Efter att ha provat ett antal olika märken, Omega, Oris, Panerai etc etc. fick jag för mig att en sådan här måste jag iaf testa. Seikoman87 erbjöd sig att jag skulle få testa hans och efter en vecka så kunde jag konstatera att: Jag gillar't
Klarade dessutom eldprovet med nickelallergi utan anmärkning.
Sagt och gjort, jag skaffar mig en!
Pannan fick tyvärr lämna då ekonomin inte tillåter några större utsvävningar för tillfället. Efter lite velande fram och tillbaka så fick jag ett bytesförslag som jag kände funkade. Igår skickades Pannan och idag kom min nya..
Nog svamlat.....
Här ska öppnas!!
te3a9uru.jpg

Gick ju bra det där....
e7a9e9y8.jpg

Men va i helv....?! inte var det väl en sån jag beställde??
naneje7e.jpg

Puh!!!
9eryjyhy.jpg

Där satt den ( sa flickan), min första Rolex...
En 168000 från 86 med en makalöst vacker "stardust dial"
e7urarem.jpg

Avslutar med ett handledsskott och konstaterar att det känns rätt ok. Länk kommer dock att inhandlas snart men lädernatot funkar det med.
Tack Peter ( Gripenbro) för en smidig affär och tack Seikoman87 för all hjälp.
atypu7ad.jpg
 

Bolio

Panerai
Det är riktigt stort när man får hem sin första Rolle, passa på och njut ordentligt för den känslan är svår att hitta igen. Kanske kommer den om några månader då du införskaffar din allra första nya Rolex ;).

GRATTIS
 

Sond

Patek
Visar min okunnighet; stardust-dial - vad är det? Alltså jag vet hur den kan se ut. Men är det original(tror ej) eller typ tropic, en degenerering av tavlan..?
 
Tropic är nog samma sak, tänk på att jag är nybörjare på det här, i vissa lägen ser tavlan nästan ut att glittra. Jag snodde bara säljarens benämning så skyll inte på mig!! :) :)
 
Topp