• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

min favorit klocka

Gustaf F

Breitling
Hej! Jag är ny här på forumet och vill slå ett slag för min fantastiska gantklocka. Den har ett fint quartzurverk som går som en klocka skall. Förstår inte varför man ska ha ett så kallat automatverk när det både är fult och inte har någon speciell känsla. Ett kvartsverk går och går och är nog mer av ett vacker hantverk än nått annat.
Funderar på att köpa en ny också men kan inte bestämma mig mellan gant park hill och DW. Vad har ni för åsikter om uren och vilken är det bästa valet.

Tack klocksnack för ett fantastiskt forum.
 
Senast ändrad:

Gustaf F

Breitling
Tycker 40mm är för litet, vet ni några bra klockor minimum 50mm och bra quartzverk? Less på alla dessa fjollklockor...
upload_2016-4-5_15-23-17.jpeg


något i den här stilen jag letar efter
 

CCB

Cartier
2-Faktor
förstår inte varför man ska ett så kallat automatverk när det både är fult och inte har någon speciell känsla. ett kvartsverk går och går och är nog mer av ett vacker hantverk än nått annat.
Verkligen, inget utstrålar hantverk som ett quartz-verk från Gant eller DW. Feelingen från den oljerika plasten speglar exklusiviteten från det svarta guldet ;)

IMG_0902.jpg
 

Gustaf F

Breitling
Hade tyvärr inte hört talas om just Diesel klockor förut, men nu har jag kollat upp några modeller och kan lugnt säga att de ser ut att sitta utmärkt på mina 15cm handleder:D
 

Ola G

Cartier
Hej Gustaf F
Jag förstår dig precis, inget ger en sådan känsla som själfull elektronik

Med vänlig hälsning
Ola G
 

JohnDoe

Rolex
Är den månne någon som samlar inlägg för att annonsera? Inte helt ok att bumpa upp hela tiden. Dags att nollställa postcount?
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Ska du ha en bitig Quartzare för RIKTIG män så har jag en panna du kan få köpa billigt (runt 2k skulle vara lämpligt?)
Här är en wristie från förra sommaren då min 510a var på service kom suget efter en vit sommardinka, kanske något för dig?
20150507_201158.jpg
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Ska du ha en bitig Quartzare för RIKTIG män så har jag en panna du kan få köpa billigt (runt 2k skulle vara lämpligt?)
Här är en wristie från förra sommaren då min 510a var på service kom suget efter en vit sommardinka, kanske något för dig?
20150507_201158.jpg
Man kan sannerligen säga att en 47 mm Panna ser olika ut på olika handleder. Vad har du, 1 cm runt eller? :D
 
Topp