• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

min favorit klocka

Knugen

Panerai
2-Faktor
semla.jpg
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hej! Jag är ny här på forumet och vill slå ett slag för min fantastiska gantklocka. Den har ett fint quartzurverk som går som en klocka skall. Förstår inte varför man ska ha ett så kallat automatverk när det både är fult och inte har någon speciell känsla. Ett kvartsverk går och går och är nog mer av ett vacker hantverk än nått annat.
Funderar på att köpa en ny också men kan inte bestämma mig mellan gant park hill och DW. Vad har ni för åsikter om uren och vilken är det bästa valet.

Tack klocksnack för ett fantastiskt forum.
Skulle jag köpa en quartz så skulle jag nog titta på SMP 300 eller TAG Aquaracer.
 

tissoter

Audemars
Jag vill bara köpa en klocka.. varför antar du att jag trollar?
Vill du har seriösa råd?
Ge oss lite mer info i så fall
Användningsområde?
Prisklass?
Stil? EDIT : Ops såg att du ville ha 50 mm då blir det nog svårare.
Är det endast quartz som är intressant? Det finns prisvärda automatklockor, kan ge dig tips på dessa.
Beg eller nytt? Med beg kan du ju få något kul och lite mer unikt än DW för en liten penning, det är det som är så fantastiskt med klockor. Det behöver inte kosta x antal löner utan det finns något för alla. :)
 

CyberAndre

Cartier
Det är en bra fråga och svaret är att det är olika känsla att bära dem.
I detta ögonblick har jag framför mig en quartz i världsklass samt en automatisk i världsklass.
Man kan inte jämföra, det går inte!
De är som syskon och de är olika. Jämbördiga, olika.
 
Senast ändrad:
Topp