Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Min fru börjar äntligen förstå tjusningen med klockor.

Diskussion i 'Diskussion' startad av JayJay, 19 oktober 2013.

1. JayJay
    Trådstartare

JayJay Biskop

Rubriken på tråden säger egentligen det mesta. Blev igår eftermiddag minst sagt förvånad när min fru berättade att hon övervägde att börja spara till en lite mer kvalitativ klocka. Var lite roligt för jag märkte att det satt ganska långt inne. Kanske för att hon under de senaste två åren ganska frekvent pikat mig för mitt intresse. Jag har inte låtit mig nedslås av detta utan frågar med ganska jämna mellanrum vad hon tycker om olika klockor och varför. Äntligen har min trägenhet gett lön för mödan. Känns ganska befriande faktiskt.

Naturligtvis undrar ni vad hon börjat kika på (hon erkände att hon faktiskt kollat runt en hel del :D ). De två modeller som intresserar henne mest är tydligen Omega AT och Rolex DJ. Två, enligt min mening, ypperliga alternativ. Hon började också prata om att hon inte bestämt sig för om hon ville ha kvarts eller automat (hon vet alltså vad skillnaden är!) och att Rollen bara fanns som auto (som om jag inte visste :happyhappy: ).

Så till alla er där ute som också jobbar i motvind på hemmaplan: Ge inte upp. vinden kan vända.

2. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Själv börjar jag läsa mer och mer i smyg.

ozzyozzy, Bojke, andheg och 5 andra gillar detta.
  3. Kakob

Kakob Stadsbo

Fy fan vad härligt! :) har en känsla av att vinden vänder här hemma snart också!

JayJay gillar detta.
  4. JS

JS Friends of KS

Härligt. Bara att damma av kreditkortet :D

Aquaracer2, Bojke och Fabian gillar detta.
  5. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Min fru har varit semi-intresserad rätt länge. Det är faktiskt rätt grymt :)

JayJay gillar detta.
  6. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    "...min fru berättade att hon övervägde att börja spara till en lite mer kvalitativ klocka."

ALTERNATIV:

"....min fru berättade att hon övervägde att börja tjata på mig om en lite mer kvalitativ klocka."

Sullstrom gillar detta.
  7. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
  8. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Om det inte funkar, kör med skuggbudget.

Aquaracer2, andheg, Laurentius och 2 andra gillar detta.
  9. Mr.Chang

Mr.Chang Präst

Från:
    Gbg
    Precis det jag gör.Och det bästa är att frugan märker inget föran ungarna berättar för henne att farsan har en ny klocka.:D
    Och har man några stycken, så märks inte en till.:D:D:D

andheg, Aboynamedsue och daviden gillar detta.
  10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Ungar eller klockor? :D

11. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Exakt! Har kört "Solsidan Fredde" modellen i flera år. Funkar perfekt!!

Granger9050, Icaras, andheg och 1 annan gillar detta.
  12. JayJay
    Trådstartare

JayJay Biskop

Med hänsyn taget till antalet gillanden i första posten tolkar jag det som att jag inte varit ensam i denna situation. Föga överraskande. Har väl dessutom gjorts ett par trådar på temat förut.
    Jag är hyfsat säker på att det är exakt där det kommer sluta. Men först ska jag vänta ett tag o se om suget utvecklas ytterligare. Vi satt nu på morgonen och surfade klockor tillsammans!

13. john b

john b Präst

Fan vad grymt. Min fru tackade nej till en Rolex. Hon sade att det skulle kännas obekvämt med något så dyrt på armen.

Så jag tvingade på henne denna istället:

Hon blev jättenöjd. Jag med, köpte egen rolex istället.

Alexander Frandsen, Molle, Icaras och 1 annan gillar detta.
  14. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

Klart hon ska ha en automat. Hon kommer bli mer nöjd med det i längden tror jag. De har ju rätt mycket mer personlighet. Kanske rent utav en vintage dj?

15. vekktah

vekktah Borgare

Airking. Från typ 90-tal. Absolut snyggaste på en dam. (Om hon inte vill ha fullsize)
    Faktum är att av alla klockor jag köpt så var denna till min dam det bästa köpet, njuter varje gång jag ser den. Hon älskar den, hade jag vetat vilken succé det skulle bli hade jag graverat den.

Den gråa tavlan har någon liten % lila i sig i visst ljus. Och i övrigt är proportionerna perfekta. Hade den gått att skala upp hade jag haft en likadan istället för min milgauss.

andheg och Dixie gillar detta.
  16. vekktah

vekktah Borgare

Och en sak till; det måste åtminstone vara en rolex. ;-)

17. SimonML

SimonML Stadsbo

Från:
    Umeå
    Härligt att tjatet bar frukt! Bra alternativ var det också! :)

18. Mr.Chang

Mr.Chang Präst

Från:
    Gbg
    Två ungar 53 klockor

JayJay och Icaras gillar detta.
  19. StrawberryFields

Från:
    Jordgubbsranchen
    Du måste påminna dina ungar om att golare har inga polare...

Alexander Frandsen, Bojke, Jonulf och 1 annan gillar detta.
  20. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Där har du ju det perfekta argumentet när du köper fler klockor, "var glad att det inte är tvärtom" :D
    Hur många vet hon att du har? (klockor alltså).

21. Mr.Chang

Mr.Chang Präst

Från:
    Gbg
    Uppger aldrig den exata siffran...:D

jabla gillar detta.
  22. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Har en bit att vandra innan jag är i din position Jay-Jay, men grattis - alltid roligt när man överbryggar i varandras intressen. :)

23. petank

petank Stadsbo

Min fru "tjatade" till sig en hundvalp, så nu är det lugnt i lägret vad gäller klockor. Hon har ju fullt upp med valpen... :p

hublot, jabla, Mr.Chang och 1 annan gillar detta.
  24. PP5712

PP5712 Torpare

Jag får mest ont i magen av min hustrus nyvunna intresse av klockor.
    "Men du, alla dam-Pateker är faktiskt inte skitfula"....

Icaras gillar detta.
  25. petank

petank Stadsbo

Det är väl bara att låna ut kortet....hehe..

26. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Precis minreflektion, min fru äger idag en Rolex och en Tag Heuer. Nu börjar hon prata om en DJ/OP med ljus urtavla... det här riskerar ju att äta upp min klockbudget!!! :nailbiting:

StrawberryFields gillar detta.
  27. Bojke

Bojke Fjunis

Fick en oerhört vacker scen i huvudet. Detta hade nog kunnat bli en riktig blockbuster!

Aquaracer2, Nexus, Aboynamedsue och 4 andra gillar detta.
  28. Wotten0

Wotten0 Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar

Jag förstår inte varför frugan/flickvännen måste gilla ens hobby? Sedan omega eller rolex klockor, är inte det lite överdrivet för någon som just blivit intresserad i klockor? Det är precis som att köpa en merca sl600 när man just fått körkort, eller blivit intresserad i bilar efter man lirat gt5 eller forza 4.

29. StrawberryFields

Från:
    Jordgubbsranchen
    Jag ser vad du skriver, men kan för mitt liv inte förstå vad du menar. De flesta med ett nyvunnet intresse vill väl ha det som anses vara bäst? Det dröjer väl ett tåg för de flesta att inse storheten i billiga sovjetiska klockor eller varför ett springdrive verk är coolt.

Frosse, JayJay, Bojke och 1 annan gillar detta.
  30. Wotten0

Wotten0 Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar

Ja, men då får man ju lära sig rätt från början. Att precis ha blivit intresserad av klockor och sedan "slänga" 40 000-100 000 på en rolex eller omega är inte särskillt smart, man eller kvinna, ful eller fin.

OP borde göra sin fruga en tjänst och utbilda henne lite, även om det kanske känns jobbigt med tanken på mannens svaga ställning i sverige :/.

Mårtenssons ur Brookfield