• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min fru tar sig friheter

Har aldrig lånat mina men det är nog främst för att hon inte tycker om stora klockor (över 32-33mm) samt att hon är strikt vad gäller herr/damur. Är också fruktansvärt ointresserad av att bära dyra grejer då hon inte trivs i det (notera att jag ej äger "dyra" klockor egentligen jämflrt med de flesta har).

Dock är hon överpedantisk så hade inte haft några problem med det.
 

Jens

Greedo
Försöker få över henne på klädsamma coola damur då jag tycker att det blir snyggare och snyggare. Tror och hoppas på att kvinnor med Daytona och klumpiga dykare är ett minne blott inom en snar framtid.
Tyckte att det var rätt ballt förut, men känner att det börjar bli rätt töntigt faktiskt.
Mer damur åt damerna!

J
 

UncleBear

Panerai
För att jag skall kunna få förståelse för mina egna inköp (missbruk) krävs lite inköp som kompensation även om handväskor och skor smäller högre i hennes värderingar...
image.jpg
image.jpg
 

Madame

Omega
Försöker få över henne på klädsamma coola damur då jag tycker att det blir snyggare och snyggare. Tror och hoppas på att kvinnor med Daytona och klumpiga dykare är ett minne blott inom en snar framtid.
Tyckte att det var rätt ballt förut, men känner att det börjar bli rätt töntigt faktiskt.
Mer damur åt damerna!

J


Eller varför inte båda! Måste variera lite.. ;)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Frun brukar springa runt på morgonen och leta efter sin klocka. Alltid ligger den på olika ställen. Klocka för mig är det sista jag tar av mig och det första som åker på. :)
Hennes andra ligger in en hög i garderoben!!
 

Kralle

Breitling
Frugan min brukar stirra och berömma de (av mina) klockor som hon vill ha. Ibland vinner hon. Både kralliga Squale-dykare på sharkmesh och 1920-tals damur med diamanter finns i hennes klockgarderob. Må den aldrig bli integrerad med min. Klockgarderoberna skall hållas skilda om än klockor ibland må lånas. Dessutom har hon nog med guld och diamanter i smycket för att göra mig avundsjuk då de skulle räcka till att pryda ett 10-tal hiphopares gigantklockor.
 

Aron72

Cartier
Min fru har både klocka och telefon, hon kommer aldrig i tid och svarar oftast inte. ( oj knappen till ringsignalen stod visst i tyst läge igen....)
Ett arband med 3G täckning som avger elstötar vid uppringning och som kan synas med en Google kalender vore nog ngt!

PS hon får gärna låna alla mina ur om det hjälper med tidspassningen :) nu rusar jag hon läste över axeln....
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Både jag och min flickvän är vänsterhänta. Perfekt, då borde vi ju båda två bära klockan på högerhanden. Fel, jag bär min på höger, hon på vänster. För ett par veckor sedan var vi ute och gick och klockorna krockade. Jag satte ett bandhorn i glaset som givetvis sprack på hennes klocka. Till saken hör att jag ett par dagar tidigare hade på pekat att just detta skulle hända en dag. Men, nu har jag i alla fall en bra ursäkt till att köpa henne en vettig klocka :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Min flickvän avskyr om jag skämtsamt säger att hon kan använda en av mina klockor.
Hon har en klocka hon fick av sin syster som hon vägrar ens lägga ifrån sig för att en dag använda mina :)

Jag vet inte ens om hon har hållt i någon av mina klockor, jag tror inte det.
 

Man

Rolex
Känner igen det här med lånande av klockor, min flickvän brukar komma ibland och fråga lite snällt om jag inte ska den större klockan, så hon kan ta rolexen istället
image.jpg
Riktigt snyggt måste jag säga. Om du inte har ngt emot att hon lånar kan du ju framföra att den där passar henne riktigt bra.
Mvh
 

Dr666

Omega
Min kära partner har trots en egen relativt saftig dinkor, detta visserligen efter att fått samtliga utan en som inköptes på egen hand- en mindre förtjusande egenskap som innebär att min blygsamma samling ax Rolexmodeller som ej används av mig flitigt vilket torde vara mina två Daytona, en Submariner,&en Pepsi som samtliga äro 40mm...Dessa har visst en benägenhet att åtminstone 3ggr i veckan att "försvinna" från dess plats i kassaskåpet tills hon behagar komma hen från arbetsplatsen
Men-då hon också är väldigt försiktig med dessa så känner jag spontant att det inte är värt att skapa ett världskrig kring dessa utsvävningar, dock endast att jag skulle tillfrågas FÖRE lånet ifråga
PS. Är mest glad att jag hittills fått behålla helt min DS SD för mig själv....
 

Oniel

Panerai
Min flickvän vet värdet på mina klockorna. Så hon vågar och vill helt ärligt inte använda några av dom då hon är rädd att något ska hända. Så det är inget problem och i vanliga fall är det jag som ger henne klockor som jag vill att hon ska använda :D
Precis samma sak här :) och som du säger är det även jag som vill att hon ska bära klocka ibland ;)
 

JohnDoe

Rolex
Skulle bara bli glad om hon lånade min klockor och blev klockintresserad. Går de sönder så får man väl laga dem. Även urmakare måste ju leva.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Precis samma sak här :) och som du säger är det även jag som vill att hon ska bära klocka ibland ;)
Precis! Gav bort en Seiko 5 till henne i början av året som jag inte använde. Hon älskar den och behandlar den väldigt väl dels för hon ser den som en finare klocka i jämförelse med vad hon tidigare haft och att hon såg det som en väldigt fin chest att jag gav henne nått som var mitt och en del av min samling :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag köpte en dykare till min bättre hälft med strikta order "ta aldrig av dig den!" Ty hon är slarvig som få och risken att hon slarvar bort den är mycket större än att den förstörs av vanlig användning. Sliter hon ut den köper jag gladeligen en ny, slarvar hon bort den då j-vlar.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Fast inte på det där braiga sättet. Inte sällan använder hon min Rolex. Så långt är allt väl och det är kul att hon uppskattar klockor.
Själv bär hon en TH som jag köpte åt henne för 12-13 år sedan.
image.jpg

Häromdagen stack hon med min Reverso.
Och idag när jag öppnar badrumsskåpet hittar jag följande bland hennes krimskrams och tingelitangel. Inkastad helt utan någon som helst känsla.
image.jpg


Låtar era respektive era klockor?
Om så är fallet - hanteras de med respekt?
Tjacka ett par hantlar och en curlstång och börja styrketräna så ska du se att du helt plötsligt har grövre handleder än tjejen, och då passar inte dina klockor på henne längre :)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Singel nu men jag lät inte min förra sambo låna dinkor med länk. Även om hon är försiktigt och vet värdet så blir det alltid något nytt när man får tillbaka dem.
 

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Frugan har en Raymond Weil (som jag köpte åt henne) men hon skulle nog aldrig komma på tanken att låna någon av mina. Hade nog tyckt att det var kul om hon gjorde det :)
 
  • Like
Reactions: Man

Johanw

Cartier
Fast inte på det där braiga sättet. Inte sällan använder hon min Rolex. Så långt är allt väl och det är kul att hon uppskattar klockor.
Själv bär hon en TH som jag köpte åt henne för 12-13 år sedan.
Häromdagen stack hon med min Reverso.
Och idag när jag öppnar badrumsskåpet hittar jag följande bland hennes krimskrams och tingelitangel. Inkastad helt utan någon som helst känsla.

Låtar era respektive era klockor?
Om så är fallet - hanteras de med respekt?

Slutat bry mig.

wp_20140402_001-jpg.76346
 
Topp