• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min fru tar sig friheter

M3a

Cartier
2-Faktor
Önskade att min flickvän va mer klockintresserad tills jag såg hur en del behandlade klockorna :D
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Kommer ihåg när ta slängde upp detta i somras! Klockren post!

Min flickvänn vill inte låna mina klockor... "inte hennes stil"
 

månljus

Panerai
Köpte en DJ till min frus 40 årsdag som nu används varje dag i ur och skur vilket iofs är trevligt men hon dänger den a la GW style i bord, väggar mm och när jag säger till att hon kanske ska vara lite försiktig så kommer kommentaren "du säger ju att Rolex tål och ska användas, det är ju det jag gör...". Lite svårt att argumentera bort det då hon har rätt :)

Fan, jag tycker att det är charmigt. Man ska inte styras för mycket av att man bär en klocka på armen. Dock är jag nog lite mer av en keeper än en flippare, i alla fall än så länge, och då är det ju lite skillnad. Jag vill att min flickvän lånar mina klockor oftare, jag tycker även det är charmigt, men hon använder för det mesta sina egna. Det är i och för sig helt knäppt att jag vill det då hon tappat bort två klockor som jag har gett till henne. Slår mig nu att det kanske var med flit...

För övrigt så tror jag att jag också hade blivit irriterad om hon slängde dom hur som helst här hemma men det tror jag inte att hon hade gjort. Däremot är jag helt övertygad av att hon inte skulle ta hand om dom lika bra som jag gör. Jag älskar min flickvän men hon är riktigt klantig och saknar respekt för materiella saker. Eller hon kan ha det i början men den försvinner efter en tid. Än så länge har klockorna klarat sig bra men det är antagligen bara en tidsfråga.
 

CyberAndre

Cartier
Fan, jag tycker att det är charmigt. Man ska inte styras för mycket av att man bär en klocka på armen. Dock är jag nog lite mer av en keeper än en flippare, i alla fall än så länge, och då är det ju lite skillnad. Jag vill att min flickvän lånar mina klockor oftare, jag tycker även det är charmigt, men hon använder för det mesta sina egna. Det är i och för sig helt knäppt att jag vill det då hon tappat bort två klockor som jag har gett till henne. Slår mig nu att det kanske var med flit...

För övrigt så tror jag att jag också hade blivit irriterad om hon slängde dom hur som helst här hemma men det tror jag inte att hon hade gjort. Däremot är jag helt övertygad av att hon inte skulle ta hand om dom lika bra som jag gör. Jag älskar min flickvän men hon är riktigt klantig och saknar respekt för materiella saker. Eller hon kan ha det i början men den försvinner efter en tid. Än så länge har klockorna klarat sig bra men det är antagligen bara en tidsfråga.
Ja, men du måste ju vara försiktig. Du kan väl inte låna ut klockor hur som helst till den här personen. Hon är ju opålitlig - gällande klockor alltså. Nej, rådet är att gömma alla viktiga klockor. Gärna i en ask som inte kan identifieras. Och sedan använder du en i taget med heder, men avslöja det icke.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hustrun har en egen PO att "förstöra". :)

WP_20140906_012.jpg
45,5 mm! :wideyed:
 

månljus

Panerai
Ja, men du måste ju vara försiktig. Du kan väl inte låna ut klockor hur som helst till den här personen. Hon är ju opålitlig - gällande klockor alltså. Nej, rådet är att gömma alla viktiga klockor. Gärna i en ask som inte kan identifieras. Och sedan använder du en i taget med heder, men avslöja det icke.
Det är ju egentligen det vettiga att göra men jag är väl lite dum i huvudet. En dag lär jag säkert ångra att jag inte lyssnade på dig men alla andra dagar så lär jag ångra om jag gjorde det. Än så länge är det dock inte så stort problem då hon som sagt har fullt upp med att slarva bort sina egna klockor. Vi får se hur det här slutar. Kanske borde testa henne med mindre viktiga klockor först.

I den här tråden måste jag faktiskt erkänna att förra gången jag var på väg att köpa en klocka så kan jag faktiskt ha sagt till min flickvän, lite för att motivera köpet, att vi båda kunde använda den... Blev dock ingen affär.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Är väl att jämföra med bilar, tänker Merca G-klass, visst den tål typ vad som helst, men inte fan kör man den i grustag ändå/slår upp dörrar i diverse föremål/krockar med... Nej, dyrbara ting såsom rååålexar tycker jag man inte ska vara hänsynslös med.
Speciellt om det är en gåva!
På ett sätt håller jag med dig fullt ut. Men jag är mest glad att hon verkligen gillar sin present så mycket att hon använder den jämt. Vore tråkigt om den hamnade i en box och användes vid bara fina tillfällen.

Hon har en G-shock när det ska snickras mm, då inser hon att det krävs något annat. Men självklart är den G-shocken vit, bra beaterfärg ;)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Fan, jag tycker att det är charmigt. Man ska inte styras för mycket av att man bär en klocka på armen. Dock är jag nog lite mer av en keeper än en flippare, i alla fall än så länge, och då är det ju lite skillnad. Jag vill att min flickvän lånar mina klockor oftare, jag tycker även det är charmigt, men hon använder för det mesta sina egna. Det är i och för sig helt knäppt att jag vill det då hon tappat bort två klockor som jag har gett till henne. Slår mig nu att det kanske var med flit...

För övrigt så tror jag att jag också hade blivit irriterad om hon slängde dom hur som helst här hemma men det tror jag inte att hon hade gjort. Däremot är jag helt övertygad av att hon inte skulle ta hand om dom lika bra som jag gör. Jag älskar min flickvän men hon är riktigt klantig och saknar respekt för materiella saker. Eller hon kan ha det i början men den försvinner efter en tid. Än så länge har klockorna klarat sig bra men det är antagligen bara en tidsfråga.

Tror du att en "dyrare" klocka skulle hjälpa henne att bli mer rädd om saker? Tänkte att hon inte tappar bort klockan tex :)
 

månljus

Panerai
Tror du att en "dyrare" klocka skulle hjälpa henne att bli mer rädd om saker? Tänkte att hon inte tappar bort klockan tex :)
Gillar att du är den tidiga morgongens man precis som jag Fido1.

Nej. Jag måste nog förtydliga mig lite, min flickvän är inte en person som tappar bort saker hela tiden. Hon har nog rätt bra koll på sina saker. Hon är mer klantig och oaktsam och då spelar prislappen inte lika stor roll. Att hon tappade bort den ena klockan var nog på grund av att hon har flera olika boenden som hon vid tillfället växlade mellan väldigt frekvent. Är nästan helt hundra på att den kommer dyka upp igen. Den andra är tyvärr förlorad då den försvann under en resa utomlands. Det var den billigare av dom två men nog även den hon mest skulle vilja ha tillbaka.
 
Senast ändrad:

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Gillar att du är den tidiga morgongens man precis som jag Fido1.

Nej. Jag måste nog förtydliga mig lite, min flickvän är inte en person som tappar bort saker hela tiden. Hon har nog rätt bra koll på sina saker. Hon är mer klantig och oaktsam och då spelar prislappen inte lika stor roll. Att hon tappade bort den ena klockan var nog på grund av att hon har flera olika boenden som hon vid tillfället växlade mellan väldigt frekvent. Är nästan helt hundra på att den kommer dyka upp igen. Den andra är tyvärr förlorad då den försvann under en resa utomlands. Det var den billigare av dom två men nog även den hon mest skulle vilja ha tillbaka.
Kan inte ta åt mig hela äran att vara morgopigg, tidszoner är för engångs skull till godo och hjälper till :)

Ok då är jag med. Då kommer inte en dyrare klocka att hjälpa heller. Jag håller även tummarna att den försvunna klocka nr 1 kommer fram så småningom :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Fast inte på det där braiga sättet. Inte sällan använder hon min Rolex. Så långt är allt väl och det är kul att hon uppskattar klockor.
Själv bär hon en TH som jag köpte åt henne för 12-13 år sedan.
image.jpg

Häromdagen stack hon med min Reverso.
Och idag när jag öppnar badrumsskåpet hittar jag följande bland hennes krimskrams och tingelitangel. Inkastad helt utan någon som helst känsla.
image.jpg


Låtar era respektive era klockor?
Om så är fallet - hanteras de med respekt?
Det är riktigt roligt att se klockan ligga sked med ett sånt där dagis-halsband av indianpärlor! Det måste ändå vara höjden av förnedring...
 
Exakt!!! De sliter i allt som omfattar teknik. Dammsugning tex. Varenda ytterhörn och stolsben mm ser ut som fnöske. Dammsugarn ser ut som en stockcar. Dyra solglasögon slängda med glaset neråt och är så flottiga att Stewie Wonder har bättre syn än när man har brillorna på sig. Hennes bil ser ut som 700 vildsvin har gott lös där inne och då har hon ändå mage att tycka att jag stökar ner om jag glömt en pinal framme som inte främjar hennes intresse.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Exakt!!! De sliter i allt som omfattar teknik. Dammsugning tex. Varenda ytterhörn och stolsben mm ser ut som fnöske. Dammsugarn ser ut som en stockcar. Dyra solglasögon slängda med glaset neråt och är så flottiga att Stewie Wonder har bättre syn än när man har brillorna på sig. Hennes bil ser ut som 700 vildsvin har gott lös där inne och då har hon ändå mage att tycka att jag stökar ner om jag glömt en pinal framme som inte främjar hennes intresse.
Enligt beskrivning så gissar jag på att hon bor i hop med en slusk ;)
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Exakt!!! De sliter i allt som omfattar teknik. Dammsugning tex. Varenda ytterhörn och stolsben mm ser ut som fnöske. Dammsugarn ser ut som en stockcar. Dyra solglasögon slängda med glaset neråt och är så flottiga att Stewie Wonder har bättre syn än när man har brillorna på sig. Hennes bil ser ut som 700 vildsvin har gott lös där inne och då har hon ändå mage att tycka att jag stökar ner om jag glömt en pinal framme som inte främjar hennes intresse.
Women, can't live with them, can't live without them. :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Min reflektion när jag läser den här tråden är att de män som ifrågasätter sina livspartners har troligen gått efter utseende när de valt dem, eller så har era fruar valt er som komplement till dem själva. Det är lite roligt faktiskt;)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Min reflektion när jag läser den här tråden är att de män som ifrågasätter sina livspartners har troligen gått efter utseende när de valt dem, eller så har era fruar valt er som komplement till dem själva. Det är lite roligt faktiskt;)
Man fick väl vara gla' att nån överhuvudtaget ville ha en. Jag menar, vem vill ha en man som sköter all städning, bäddar sängarna, går ut med hunden 8 gånger av 10, packar barnens skolväskor, sköter allt i trädgården, skottar all snö, bär in all ved, diskar ofta och slänger in en tvätt då o då...
Då får man helt enkelt ta den frun som vill ha en...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Man fick väl vara gla' att nån överhuvudtaget ville ha en. Jag menar, vem vill ha en man som sköter all städning, bäddar sängarna, går ut med hunden 8 gånger av 10, packar barnens skolväskor, sköter allt i trädgården, skottar all snö, bär in all ved, diskar ofta och slänger in en tvätt då o då...
Då får man helt enkelt ta den frun som vill ha en...

Säger väl allt....
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/jamstallda-par-har-mindre-sex/
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
image.jpeg
Så här ser det som oftast ut hemma hos oss, hennes klockor ligger där hon senast tog av sig dem. Jag får alltid fytta dem från kanten där yngsta inte kan nå dem eller lägga upp dem i hennes badrumsskåp eller in i kassaskåpet. Men hon använder sina klockor i alla fall (och har äntligen lärt sig att inte lägga dem med glaset neråt). :)
 

ruchac

Omega
Exakt!!! De sliter i allt som omfattar teknik. Dammsugning tex. Varenda ytterhörn och stolsben mm ser ut som fnöske. Dammsugarn ser ut som en stockcar. Dyra solglasögon slängda med glaset neråt och är så flottiga att Stewie Wonder har bättre syn än när man har brillorna på sig. Hennes bil ser ut som 700 vildsvin har gott lös där inne och då har hon ändå mage att tycka att jag stökar ner om jag glömt en pinal framme som inte främjar hennes intresse.
 

ruchac

Omega
Jag känner igen det och jag lider med Dig. Vadå vara rädd om saker, går det
sönder är det väl bara att köpa nytt, vad gnäller du för..?
Certinan hon fick för 2,5 år sedan är svårt misshandlad, det går inte ens
att kalla det "dings", det är djupa jack i boetten, begriper inte hur hon
bär sig åt...?
Och nu pratar hon om att hon vill ha en klocka i guld....
Kommer inte på fråga. Hon skall få en guldpläterad Seiko.
Och ett guldhalsband, för det går inte att misshandla på det sättet.
 

ruchac

Omega
Man fick väl vara gla' att nån överhuvudtaget ville ha en. Jag menar, vem vill ha en man som sköter all städning, bäddar sängarna, går ut med hunden 8 gånger av 10, packar barnens skolväskor, sköter allt i trädgården, skottar all snö, bär in all ved, diskar ofta och slänger in en tvätt då o då...
Då får man helt enkelt ta den frun som vill ha en...
 

ruchac

Omega
Hoppas för din skull Airman, att din partner åtminstone är bra i sänghalmen efter allt du
gör för henne! Min donna är vårdslös med prylar, men vi delar på sysslorna ganska
jämlikt här hemma, ok hon gör nog 80 % och jag 20 %...
Och jag drar in det mesta av cashen, och i sänghalmen så är det ah fan det passar sig
inte offentligt på ett internetforum kom jag på...
 

Kevin94

Omega
Hoppas för din skull Airman, att din partner åtminstone är bra i sänghalmen efter allt du
gör för henne! Min donna är vårdslös med prylar, men vi delar på sysslorna ganska
jämlikt här hemma, ok hon gör nog 80 % och jag 20 %...
Och jag drar in det mesta av cashen, och i sänghalmen så är det ah fan det passar sig
inte offentligt på ett internetforum kom jag på...

"ganska jämlikt här hemma, hon gör nog 80 % och jag 20 %"

Ser ingen större skillnad mellan 80 och 20% ;) Lika och bra! :)
 
Topp