• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min gamla tag aquagraph

john b

Rolex
En av de klockorna jag ångrar mest att jag sålt.

I mitt tycke deras bästa klocka, långt ballare än en Monaco eller Monza.

De var tidigt ute med vridring som behöver pressas ned innan den kan vridas, som på förrförrförra (?) iwc aquatimer (den sista snygga enligt några med mig)

Kul med chrono utan skruvade knappar som ändå är tät till 500 m. Jag har för mig att det var något magnetiskt inblandat för att fixa det?

Det var en modulchrono med duboiz-modul vill jag minnas. Det gjorde den till lite av svartepetter eftersom ingen ville åka på att behöva serva ett sådant åbäke.


Man ser dem inte ofta längre. Synd.


Jävligt hårt designad












Prettobild




Saknar den lite då och då. Finns det någon på forumet?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Har alltid tyckt den modellen är stenhård..Var riktigt nära att köpa en för typ 5 år sedan men läste då om servicekostnaderna som tydligen ska vara riktigt osköna
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
En grym fet slaktarbeater.
En sånn man inte tvekar ha kvar på handleden även om man utför rektum-undersökning på tjurar alt någon forumprofil
 
Topp