• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min HC går lite slött.

Doncorleone

Cartier
Hej alla, min Longines HC går långsamt. Första fyra dagarna var den nere på ca 1,5 sekunder efter atomur och nu är den nere på närmare 3 sekunder 29 timmar efter nollställning. Jag har haft den på mig Hela tiden och inte lagt den vid sidan när jag ska sova.

Är det lämna in för ruckning som gäller? Finns andra tips?:)
 

john b

Rolex
Om jag läst rätt är det ganska bra siffror.
Menar du at den går 1,5 sekunder per dygn långsamt cirka?

Eller cirka 3 sekunder för långsamt på 29 timmar? Bägge är rätt bra tycker jag. Även om det principiellt enligt mig är goare med klockor som går lite för snabbt än tvärtom.
 

Sten

Cartier
Det är ju fina siffror ;) Hade förstås varit bättre om den gick +1,5 istället. Men ändå, inte många klockor som går så exakt.
 

Ryttaren

Rolex
Min gamla HC gick +12s per dygn de första månaderna när den var ny. Tjejen har den nu och den ligger på ca +5-8s per dygn efter 3 år.

Longines anger -15s till +15s per dygn så det är riktigt bra värden du har!

Dont worry...be happy! :cool:
 

Limpas

Cartier
Min Sinn med samma urverk (tror jag) gick nästan +20 spd så de där siffrorna ska du vara riktigt nöjd med. Vill du ha bättre så är det quartz som gäller.
 

paradis

Audemars
Förstår inte hur du kan stå ut med det:eek: .....3 sekunder 29 timma. Det är ingenting, har du haft /har annan klocka som gick 0 sek.på tex 24 tim. ? Njut av klockan,den går perfekt......:)
 

Doncorleone

Cartier
Okej det är ju faktiskt rätt bra spec, sorry om jag lät "bortskämd". Är van att dom går för snabbt :)

Nu när jag dubbelkollar är den nere på typ fem sekunder efter real-tid, är inte orolig men ska se hur mkt den sackar efter på ett längre antal dagar:)
 
Topp