Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Min nästa klocka blir digital. Google Android Wear kommer snart!

Diskussion i 'Diskussion' startad av sveol, 18 mars 2014.

1. sveol
    Trådstartare

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Nu är framtiden här. Hört den förut? ;) Iaf, Google släpper snart sin nya Android Wear, en smartklocka som helt slår undan benen på alla andra smartklockor. Se filmen nedan och häpna. Nu är inte jag ett fan av digitala/smarta klockor, men vilken innovativ produkt. Jag är imponerad.

En annan fördel med denna är att alla kommer vilja ha en armbandsklocka igen, inte bara vi stofiler (dock kanske inte helt rätt klocka om man frågar här) ;)

2. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är det en sån som drivs av pulsen?

garfield, Micce och jabla gillar detta.
  3. sveol
    Trådstartare

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Pulsen? Det vet jag inte :)

4. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ett luddigt försök till skämt på bekostnad av några annonsörer på blocket som inte riktigt har kläm på vad ett automatiskt ur är.

För att hålla mig till ämnet så verkar det vara en häftig teknologisk gizmo men jag är skeptisk. :shifty:

Vonlind och fretig gillar detta.
  5. David

David Bödeln

Hehe, ännu en tillverkare som gått på avledningsmanövern. När Apple registrerar domänen iToilet.com står Google först i kö att montera en Ethernet-kontakt på en toalett.

jabla och sveol gillar detta.
  6. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Äntligen en hitech-toa! Hej instagram. :D

7. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Den drivs med hjälp av hjärnkontroll. Du sätter in ett chip i bakhuvudet. Därefter styr du klockan med hjälp av hjärnan! Du får dock en tatuering...

image.jpg

8. sveol
    Trådstartare

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Just IT på toa skulle nog frugan opponera sig emot. Räcker med den tid man spenderar där idag ;)

Jo lätt att bli skeptisk, men google har en historia av att lösa det mesta på ett bra sätt.. tekniskt alltså.

9. David

David Bödeln

Absolut.

10. fretig

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm
    Uhhh...hjärningsverken är nära förestående!

11. sveol
    Trådstartare

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Ok, alla regler har sina undantag ;)

12. sveol
    Trådstartare

sveol Borgare

Från:
    Solna
    SItter nu och försöker få mitt Google Now att fungera på min telefon till förtret för frugan som inte får någon middag. Kan lova att jag inte får det att fungera lika smidigt som de visar i filmen. SBS eller så har faktiskt Google lite att arbeta på innan denna klocka lanseras.

Men jag hävdar fortfarande att det är en innovativ produkt. Någon har tittat i det blå när han kom på denna produkt och dess potentiella användningsområde.

13. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Men alltså, hur viktigt är det att få in statusuppdateringar från facebook på armen..?

14. Marhoi

Marhoi Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Så sjukt oimpad! Digitala klockor är skit! Dessutom är en trailer just en trailer. Verklighetens Android har en tendens att fungera skitdåligt. ;)

15. garfield

garfield Friends of KS

Jag fattade! ;) Men det kanske mest visar att man hänger på KS mer än vad som är nyttigt.:)

wundlander gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield