• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min nionde paketöppning

Amme

Cartier
Grattis! KLockren färg :)

Hämtade du ut pengar på en Americans bank från ditt svenska konto? Visste inte att det gick...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Grymt! Tack för info
Kostade det nåt?

Ena banken är ICA Banken och de tar inte ut någon avgift vid utlandsbetalning/utlandsuttag. Enda anledningen till att jag har den banken.

Andra banken är Nordea och de tar 40 kr i avgift per betalning/uttag.

Så, mitt tips är att skaffa ICA Banken. Bäst utomlands!
 

Amme

Cartier
Ena banken är ICA Banken och de tar inte ut någon avgift vid utlandsbetalning/utlandsuttag. Enda anledningen till att jag har den banken.

Andra banken är Nordea och de tar 40 kr i avgift per betalning/uttag.

Så, mitt tips är att skaffa ICA Banken. Bäst utomlands!

Bra att veta ifall man hittar nåt spontant utomlands.
Finns det nån övre gräns?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Kul att allt löste sig till slut. Denna passar din personlighet bättre än BBn. Gratulerar och ses på söndag
 

Wi

NLA
2-Faktor
20k per vecka är maxgränsen på Nordea, ICA vet jag inte. Lär gå att öka bara man säger till i förväg!

Viktigt att skilja på köp och uttag. Nordea har 15k i uttag och går i dagsläget inte att ändra vilket nästan alla andra banker kan. Glöm inte valutapåslag heller som man åker på för att använda kortet i annan valuta, brukar vara 1.5-4% på beloppet. ICA banken är enligt mig bäst utomlands, varken utavgift eller valutapåslag.
 

Apansson

Torpare
Fan vad du öppnar lådor!! Jävligt snygg tavla, grymma bilder också där du har lyckats fånga mångsidigheten i den! Den där kommer att vara en riktig klassiker om ett par år!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Grattis och glad midsommar. Kul att följa någon med så extremt kort avstånd mellan tanke och handling. K&S efter midsommarhelgen? :)
 
Topp