• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min nya klocka - en köpresa

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Det blev sån här, vintage Fossil från tidigt 2000-tal, har den åtråvärda "blue" tavlan. Quartz naturligtvis.

Blev lite över budget men hittar man ett sådant här fint exemplar slår man till, 63000 spänn, det var det värt. Fossil>allt annat.

db453141e60c896b1a87706d238594be.jpg


Kanske inte var riktigt sant, det är dock min klocka och den kan få symbolisera min klock resa från då till nu :)
 

Mille79

Trollungen
Det blev sån här, vintage Fossil från tidigt 2000-tal, har den åtråvärda "blue" tavlan. Quartz naturligtvis.

Blev lite över budget men hittar man ett sådant här fint exemplar slår man till, 63000 spänn, det var det värt. Fossil>allt annat.

db453141e60c896b1a87706d238594be.jpg


Kanske inte var riktigt sant, det är dock min klocka och den kan få symbolisera min klock resa från då till nu :)

Men för fuck sake
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Det ser ut som mitt paket kan hämtas ut i em enligt posten. Litar dock inte på postgången förrän paketet är i min hand.

Kan bli slut på den enorma spänningen om vad det blev i eftermiddag/kväll.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Med tanke på hur tråden började trodde jag inte att det skulle sluta här.

Hade beslutat mig för att kolla på Rolex men att jag nog tog något i budget 30000 denna rundan för att fortsätta drömma om något annat en klass upp från mina 30000.

Som ni vet stod det mellan Tudor, PO och Sub till slut. Efter lite fru debatt som gick väldigt bra blev det en Sub, begagnad, uttagen Sep 2013, köpt här på forumet. Blev dyrare än tänkt men garanti kvar och i strålande skick. Nu har man tagit första smällen. Tröttnar man om något år känns det som det finns mycket roligt att byta till.

Stort tack till det roliga engagemanget ni visat. Kanske någon annan i min sits som läser tråden och känner igen sig och det tycker jag är kul.

Forumklyschan "det blir en rolex till sist" stämmer varjefall på mig. Man är ju tydligen inget original direkt.

9443ac47b1605f774c23b970c63205a6.jpg
 

Snårtas

Rolex
Stort grattis och tack för en smidig affär! Med tanke på hur dina tankar gick fram och tillbaka i början av denna tråd så är jag imponerad av hur beslutsam du var när du väl kollade in min annons.

Slit den med hälsan och jag hoppas du ger den mer handledstid än vad jag har gett den!
 
Topp