• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min nya klocka - en köpresa

Axwell

Omega
Grattis! bra beslut, har haft min i några veckor nu och är lika nöjd nu som första gången jag öppnade boxen, tycker synd om mina andra klockor som har fått noll handledstid sen den här trillade in haha! Min hälsar!

DSC_3966.JPG
 

Randel

Cartier
Stort grattis thewallin! Imponerande beslutsamhet, och jag tycker att du gjorde ett fantastiskt bra val :) Man går aldrig fel med en 114060, och jag hoppas att du njuter av den precis lika mycket som jag gör av min 116710 (med flera). Välkommen hit till forumet, och hoppas att du trivs här :)
 

Klugel

Omega
Grattis till en riktigt fin klocka!

Tråden har varit väldigt intressant då jag går i liknande tankar. Är dock inte lika nära köptillfället som du är, men jag har spanat in samtliga klockor som du fotat, med skillnaden AT ist för PO.

Har dock varit inne på Sub-c spåret från början och det lutar fortfarande åt det hållet, men det är långt kvar så man vet aldrig vad som händer längs vägen.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Stort grattis thewallin! Imponerande beslutsamhet, och jag tycker att du gjorde ett fantastiskt bra val :) Man går aldrig fel med en 114060, och jag hoppas att du njuter av den precis lika mycket som jag gör av min 116710 (med flera). Välkommen hit till forumet, och hoppas att du trivs här :)

Det blev väl så till slut, det kändes som ett säkert kort. Jag kände att risken var stor att aldrig bli riktigt nöjd och då tänkte jag att det är bättre att ta det dyrare alternativet nu och om jag senare vill byta så har jag lite kapital i Subben.

Tack för välkomnandet!
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Grattis till en riktigt fin klocka!

Tråden har varit väldigt intressant då jag går i liknande tankar. Är dock inte lika nära köptillfället som du är, men jag har spanat in samtliga klockor som du fotat, med skillnaden AT ist för PO.

Har dock varit inne på Sub-c spåret från början och det lutar fortfarande åt det hållet, men det är långt kvar så man vet aldrig vad som händer längs vägen.

För mig så känns det som om det inte fanns ett dåligt val när jag väl sållat lite. Omega, tudor osv, alla fantastiska klockor. Mycket nöje när du närmar dig köp!
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Grattis. Visst är det märkligt att det ofta blir det dyraste alternativet som köps? Det har varit kul att lurka i tråden...

Tror att när man är inställd på köp så är det lätt att man kryper upp i pris, man är rädd att man ska ångra ett "billigare" köp. För mig erkänner jag glatt att det var lite så men även att 40mm satt bra på mig, Rolex har ett bra begagnat värde. Klockan var för mig en klassiker och det kändes väldigt, väldigt rätt. Köpte klocka för att använda den och Sub känns som man verkligen kan ha till allt, lika snygg med kostym som shorts och tshirt.
 
  • Like
Reactions: WHU

JayLar

Rolex
2-Faktor
Grymt bra val, grattis! Har själv en likadan och det är en fantastisk klocka som på ett fascinerande sätt växlar mellan modern och klassisk i känsla och utseende.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Grattis till en fin klocka och för en spännande tråd. Hade nästan lite på känn att du skulle slå till på den. Vågade inte skriva det bara ;)
 

Lalas

Cartier
Grattis, köpte också precis min första Rolex och det är något speciellt, tycker dom sitter så sjukt bra med sina 40mm (har dock ej nya caset)!

Hade du tagit Pelagos eller PO hade du alltid sneglat mot Rolex...
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Det är ofta vi får ta del av funderingar inför köp och paketöppningar men mer sällan någon delar med sig av sina erfarenheter och reflektioner efter några veckor/månaders ägande. Så nu är jag nyfiken! thewallin hur trivs du med klockan?
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Det är ofta vi får ta del av funderingar inför köp och paketöppningar men mer sällan någon delar med sig av sina erfarenheter och reflektioner efter några veckor/månaders ägande. Så nu är jag nyfiken! thewallin hur trivs du med klockan?

Korta versioner är att jag trivs och tur är ju det. Ingen köpångest mer än att det är mycket pengar generellt att lägga på en klocka kan man tycka.

Ska försöka utveckla mina resonemang eftersom det var syftet med tråden.

Jag hade en tanke om klockan skulle alterneras med en Longines legend diver som jag hade sen innan. Det har ju gått sådär då jag inte har tagit av mig subben sedan inköp, tar dock av mig under nattsömn, varför vet jag inte. Vill inte gå i sömnen och spola ner klockan i toan eller nått :)

Hade några Tissot (Visodate, Seastar1000) och lite annat i klocklådan men tyvärr så tittar jag inte åt de klockorna mer, kan ju ändra sig med tiden men just nu är det svårt.

Jag förstår inte hur klockan kan vara 40mm då den känns större, detta är dock positivt. Tycker det sitter perfekt. Ett bekymmer innan köp var ju att handleden var lite klen, jag känner nu att jag hittar rätt i storlek och proportion.

Har alltid tyckt att länk är snyggt men har alltid bytt på de länk klockor jag köpt efter ett tag, har alltid gillat läder eller tyg eller liknande. Var mycket oroad för att samma sak skulle hända här men än har jag inga sådana tankar, älskar länken! Glidelock är gudomligt, jag tror att ett av problemen jag haft med andra länkar har varit just ingen justeringsmöjlighet för den dagliga variationen, glidelock kan inte underskattas!

Det är ju en viss känsla att kolla runt på andra klockor och lugnt titta på sin arm och konstatera att den smäller ganska högt, både pga märket (som jag glatt erkänner) och utseende. Klyschan att den passar till allt stämmer väldigt bra. Ser framemot att ha den på solsemester då man är klädd i det ledigaste.

En tanke jag har nu är att om jag köpt tex Tudor Pelagos som låg väldigt bra till så hade jag utan tvekan sneglat på en Sub, nu tittar jag inte alls på Tudor. Detta har ju lite med att göra att jag absolut inte tänkte mig sub från början pga av priset men efter hand så smög ju acceptansen upp lite och då blev det ju en sub, det som känns bra är ju att om flipparsjukan dyker upp har man ju lite kapital att byta med men i nuläget vet jag inte hur jag skulle kunna sälja denna klocka för något annat... fast de där Paneraierna är bra snygga ;)

Photo 08-01-15 09 46 40.jpg
 
Topp