• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min nya Omega Constellation '95!

Hej klockvänner!
Det var ett tag sedan jag skrev här på forumet men idag skulle jag vilja berätta lite om min nya Constellation som landade idag. Efter en tids letande efter en Manhattan har jag till sist landat en ”’95” från 2000. Jag älskar den! Den inköptes från renommerade klock-handlaren Swiss Watch Company i London och är därmed i ett remarkabelt skick. Men då fick jag förstås också betala en slant för den. Det ångrar jag inte. Box och papper är i sin ordning, den fungerar perfekt med utsökt precision i mekaniken, och sitter så snyggt på min Omega-törstande arm!

Men varför Manhattan? Jo, för det första kan jag nog klassa mig själv som Omega-entusiast och är förstås också svag för Seamaster etc. Men då jag till vardags sportar Longines Legend Diver (som jag avgudar!) var det ett dressigare alternativ jag var ute efter. De Ville tycker jag är lite för intetsägande och för ett tag sedan började jag mjukna alltmer inför Constellation – lite sportig och dressig på samma gång. Dessutom har den väldigt mycket egen karaktär.

Först var jag ute efter en tidig Manhattan med 1111-verk. Jag köpte t.o.m. en från en handlare i USA, men den var tyvärr defekt. Jag skickade tillbaka den och fick pengarna tillbaka. Sedan började jag kika efter de modernare ”95”-orna (som visserligen inte heter Manhattan). Kraven var 1) seriös säljare, 2) papper/box, 3) gott mekaniskt och okulärt skick. Till slut avgjorde handlarens förmodade pålitlighet och plötsligt blev jag ägare till ref. 1502.40.00 – stål med stållänk, grå tavla, 1120-verket, 35,5mm diameter. Beskåda underverket nedan!
Mvh, Filip
IMG_6220.JPG
IMG_6221.JPG
IMG_6223.JPG
IMG_6232.JPG
 
Tjaa, den har egen karaktär, den integrerade länken och det borstade stålet är vansinnigt elegant, den är glamourös och diskret på samma gång. Jag gillar också att den är tunn. Sedan är det fina 1120-verket med chronometer-cert trevligt att ha!
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Först och främst stort grattis, den där är riktigt trevlig.
Hade själv den här lite äldre sköningen ett tag och som syns så var den i fantastiskt skick. Fattar inte att jag flippade den..

WP_20160925_16_15_59_Pro.jpg
 
Ja, Moffan, ikonisk design det där! Och skönt 80-talsglättig i just det där utförandet. För övrigt trevligt med alla positiva reaktioner i tråden!
 
Topp