• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min Omega fickur samling

tdn-dk

Panerai
Hej!

Jag gillar också Omega fickur, specielt art Deco modeller.

Omega
Ref. 1706
Cal. 601
Årgang 1965




----------------------------------------------------------------------------------------
Omega
Cal. 40.6 T2 P15
Årgang ca. 1930





-------------------------------------------------------------------------------------
Omega Military
Ref. ML 1140
Cal. 38,5 L T1
Årgang ca. 1944






----------------------------------------------------------------------------------------
Omega
Cal. 19 LB
Årgang ca. 1921





--------------------------------------------------------------------------------------
Omega
Cal. 38,5 L T1
Årgang ca. 1938
http://i1200.photobucket.com/albums...Pocketwatch BW/P1030547_zpsd98fd69c.jpg[/img][/url]




----------------------------------------------------------------------------------------
Omega
Cal. 18
Årgang ca. 1917




--------------------------------------------------------------------------------------
Omega
Cal. 38,5 L T1
Årgang ca. 1938






------------------------------------------------------------------------------------------
Omega
Cal. 19"
Årgang ca. 1905




----------------------------------------------------------------------------------------
Omega
Cal. 37.6 L 15P
Årgang ca. 1933




------------------------------------------------------------------------------------------
Omega
Cal. 35.5 L T1
Årgang ca. 1931



-------------------------------------------------------------------------------------------
Omega
Ref. 1153
Cal. 140 (37.5 T1 15P)
1950





------------------------------------------------------------------------------------------
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
tdn-sk

Hur ofta använder du något av dina fickur då?
:)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

tdn-dk

Panerai
MacRulez4ever:

Jeg må være ærlig og sige at det sker sjældent.

Jeg har været heldig at få et Omega udstillingsmontre fra en Omega AD jeg kender og den bruger jeg til at udstille mine fickur og stopur i. Jeg nyder at se på dem hver dag i stedet for at gå med dem :)

MVh. Thomas


 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
MacRulez4ever:

Jeg må være ærlig og sige at det sker sjældent.

Jeg har været heldig at få et Omega udstillingsmontre fra en Omega AD jeg kender og den bruger jeg til at udstille mine fickur og stopur i. Jeg nyder at se på dem hver dag i stedet for at gå med dem :)

MVh. Thomas



Ser flott ut !
Antar att du inte testat att bada med detta fickuret :)
ysa8e5y2.jpg


Såg att du hade ett likadant som mig, dom är ju vattentäta ;)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

tdn-dk

Panerai
MacRulez4ever:

Øj, det er et smukt fickur du har !!!! Det ser ut som NOS, det er denne type jeg synes bedst om.

Mvh.
Thomas
 

Simpatico

Rolex
Sitter här helt mållös, i min låda vilken omega samling du sitter på.
Helt underbar och så toppar du av allt med en omegadisk med skön belysning.
Här snackar vi en ny nivå på samlandet.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
MacRulez4ever:

Jeg må være ærlig og sige at det sker sjældent.

Jeg har været heldig at få et Omega udstillingsmontre fra en Omega AD jeg kender og den bruger jeg til at udstille mine fickur og stopur i. Jeg nyder at se på dem hver dag i stedet for at gå med dem :)

MVh. Thomas
Vilka samlingar, vackert att se och den där displaydisken är såå cool!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Fantastiskt Thomas!

Vilken monter! Kul att det finns en samlare av fickur på KS!
Tack för att du delar med dig!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Fantastiskt skick på alla dina ur du visar upp här. :eek: Riktigt roligt att ta del av!
 
Topp