• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min Orient Ray trasig?

Safor

Omega
Hej!

Igår märkte jag att min Orient hade stannat, efter att min nyinköpta Seiko SKX007 har fått all handledstid den senaste veckan. ;)

Jag har försökt att hålla klockan igång under tiden (har skakat den lite då och då). Igår såg jag att den hade stannat helt och skulle såklart väcka den till liv igen. Enligt anvisningarna skulle det räcka att "skaka den försiktigt" den typ 10 ggr...men jag har fan skakat den 10.000+ gånger utan resultat!

Orienten köpte jag i januari så den är ju varken gammal eller sliten.

Vad kan ha hänt och vad kan jag själv göra åt det utan att behöva skicka in eländet till SeriousWatches där jag köpte den? Verkar ju vara något som har lossnat inne i klockan, då jag inte kan skaka igång den...

Tacksam för svar.
 
C

China

Guest
Jag tycker att den borde ha hoppat igång, men du kan alltid testa att ha klockan på armen ca tio/tjugo minuter, och se om den fungerar efter det. Men av din beskrivning är nog Orienten defekt, så du får returnera den på garantin.
 

Safor

Omega
Jag tycker att den borde ha hoppat igång, men du kan alltid testa att ha klockan på armen ca tio/tjugo minuter, och se om den fungerar efter det. Men av din beskrivning är nog Orienten defekt, så du får returnera den på garantin.

Aha, då blev det att skicka den till SeriousW. Har mailed dem och det var inga problem alls. Tnx!

SGS3 via Tapatalk
 
Topp