• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min Present från tjejen, 1600KR i sjön?

Är det något att ha?

  • JA

    Röster: 37 88.1%
  • NEJ

    Röster: 1 2.4%
  • 1600KR ÄR FÖR DYRT FÖR DEN

    Röster: 0 0.0%
  • VÄRD RUNT 1000KR

    Röster: 4 9.5%
  • VÄRD RUNT 500 KR

    Röster: 0 0.0%
  • VÄRD RUNT 100 KR

    Röster: 0 0.0%
  • SKRÄP-KOPIA-RENOVERAD

    Röster: 0 0.0%
  • VÄRDELSÖS

    Röster: 1 2.4%

  • Totala väljare
    42

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Hej:)

Ursäkta konstig tråd.
Min första vintage på väg in. Men det är tjejen som ville vara snäll och ropa in en klocka åt mig.
UTAN min vetskap! Hon vet att jag gillar klockor.

Hon visade vad hon hade köpt, och jag vet inte om hon gjort världens sämsta affär någonsin?

Kan inget om vintage och håller mig mest till Rolex och Breitling.

Kan någon säga vad hon köpt? Ser ju överpolerad och konstig ut. Renoverad?
Kan inget om vintage eller märket, så ställer mig helt frågande.
Tror inte att den är en kopia iallafall. Om den är äkta drar jag nog på ett svart croco på den.
Om den inte är helt värdelös, märket verkar ju inte vara så jättebra, men jag vet inte.
Kan någon vad det är för verk? Bra/dåligt? Orginal/utbytt?
Bandet/länken är ju skit iallafall.
Någon som har info om märket? Årtal på denna?

""""säljarens text::Fin Alpina president automatic, Swiss made. Klockan fungerar och växlar datum som den ska, mäter 35mm exklusive kronan. Se bilder för skick.""""

Hon vet att jag gillar stilrena klockor och hon försökte helt enkelt vara snäll och överraska mig.
All info uppskattas, klockan är på väg med posten, såldes på tradera.

Tack för all hjälp, är rädd att hon blev blåst på 1600 kr, kan trösta mig med att hon försökte vara snäll...
Hoppas bara att min första vintage inte är helt värdelös.


Tack för svar
MVH N
:bag::wtf::):hungover:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
203498285_9fa04cec-7bed-48e5-89d5-a7365d7e5fb2.jpg

:bookworm:
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag tycker den ser galet fin ut!:) Det är guld på stål! Tycker nog priset är rätt ok!

Det som kan vara lite trist är ju den personliga gravyren på locket! Fast det är ju inget som direkt stör!:)

Alpina är absolut inget "dåligt" märke - tvärtom, klockorna höll en mycket god kvalitet under 60-talet!
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Alpina är inget skräp, men jag är ingen expert på märket.

Men en auto från någonstans runt tidigt 60 tal (min gissning) i till synes bra skick för 1600 spänn tycker jag låter som enkelt okej deal!

Jag föreslår tunt svart läder :)

Jag skulle vara lycklig om frugan kom hem med sånt godis till mig ;-)

Mvh Robin
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Jag tycker den ser galet fin ut!:) Det är guld på stål! Tycker nog priset är rätt ok!

Det som kan vara lite trist är ju den personliga gravyren på locket! Fast det är ju inget som direkt stör!:)

Alpina är absolut inget "dåligt" märke - tvärtom, klockorna höll en mycket god kvalitet under 60-talet!


Tack för svar, kul att höra. Så Alpina var ett helt okej märke.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Armbandet var väl inte toppen men med ett ordentligt läderarmband kommer den där se fantastisk ut! Bara vetskapen att det är din tjej som köpt den borde göra den ovärderlig för dig. Det enda klockrelaterade jag fått av min tjej är en förvaringslåda för klockarmband. I plast.:bag:
 
Snygg klocka, tycker inte den ser så renoverad eller polerad ut? Förgyllningen ser bra ut och den ser fräsch ut.
Vet inte om jag skulle betalt de pengarna för den, men går den bra så skulle jag burit den till dressade tillfällen utan problem.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Kul tack för alla svar.:)
Skönt att den inte är värdelös. Gillar den skarpt, på med ett snyggt band bara.
Tjejen och klockan får stanna hos mig;)

Ingen som har mer koll på märket eller serien president?
Var det deras budget, mellan, eller dyra modellserie?

Mvh :cigar:
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tack för info.
Guld på stål som min klocka är, det är väl inte guld? Är väl bara guld färg??
Doublé är väl riktigt guld eller ??

?:facepalm::bag:

Tack för svar:dead::D


Om du titta på din klocka så saknas guld på baksidan av klockan! En doubléklocka har ett tunt lager guld på baksidan av bandhornen och boetten - dock ej på boettlocket.

Din klocka har ett tjockare lager guld på ovansidan! Detta kallas för guld på stål och anses och är "finare" än doublé! :)
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Om du titta på din klocka så saknas guld på baksidan av klockan! En doubléklocka har ett tunt lager guld på baksidan av bandhornen och boetten - dock ej på boettlocket.

Din klocka har ett tjockare lager guld på ovansidan! Detta kallas för guld på stål och anses och är "finare" än doublé! :)

Tack för info, intressant.
Man lär sig något varje dag :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
gravyren går kanske att polera bort själv tom. med finare o finare slippapper om baklocket är tjockt
snygg klocka! kosta på den ett tunt krokodilband nu bara...:)
 
Tycker den är riktigt trevlig och du ska nog se till att visa stor tacksamhet mot en sådan dam. Utan att vara dömande känns din trådstart lite besk i tonen mot henne, men det kanske bara är jag som tolkar kansigt :)

Hur som det finns mycket trevligt och snyggt även bortanför Rolex och Breitling :D
 
Trevlig gest och klocka - du får nog kontera att "det är tanken som räknas" också och kanske inte viktigaste saken i sammanhanget huruvida tjejen din gjort ett klipp eller betalat några hundralappar för mycket.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Tack för alla svar.
Jag dumpade henne igår, ville ju ha en till Rolex.

Skämt åsido, jag tror att den blir jättebra på ett snyggt läder. Och är självklart jätteglad över denna överraskning.
Förhoppningsvis hinner jag få den innan jag åker till Bryssel och Amsterdam om några dagar.
Lägger upp några bilder när hon (Alpinan)är ute och reser.

Mvh
 

CLT

Rolex
Tack för alla svar.
Jag dumpade henne igår, ville ju ha en till Rolex.

Skämt åsido, jag tror att den blir jättebra på ett snyggt läder. Och är självklart jätteglad över denna överraskning.
Förhoppningsvis hinner jag få den innan jag åker till Bryssel och Amsterdam om några dagar.
Lägger upp några bilder när hon (Alpinan)är ute och reser.

Mvh
Förstår dig.... ;)
 
Topp