• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min resa till klockfrossa och tillhörande råvaruvaluta

Angående tavla så skulle jag personligen sätta in den ljusblå 'platinatavlan' tycker den är underbar, se nedan på trastens gamla vitguldare...



Underbar färg och med en DD i platina så är den ju det givna valet...
img_0644-jpg.90917
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Riktigt läcker!
Skön upphämtning också ;)
Grattis till en snygg klocka som kommer att se överjävligt läcker ut på en solbränd arm!
 

Snårtas

Rolex
Jag hörde det, kunde inte låta bli att tjuvlyssna :) Du får passa dig för att lägga på dig för mycket vikt. Men jäklar vilken klocka, grattis igen!
 
Ja ha ja, har gick det undan.

Skapade en tråd för några dagar sedan där det velades fram och tillbaka huruvida en Datejust eller Day-date var vägen till nirvana. Jag kan väl säga att det har lagt sig just nu.:)

Skulle vilja tacka Omen och Aurum för att de förtjänstfullt svarade på allehanda frågor. Tack. Det känns kul med ett entusiastforum dör man faktiskt får riktig hjälp. Tack igen alla andra klocksnackare, ni gjorde mig lite fattigare men några gråa hår rikare, och rätt mycket tyngre... Jag har länge haft avsikten att hamna på "ändstationen" men det har liksom alltid funnit något i horisonten. Jag hoppas verkligen det suget är mättat efter den här resan. Jag hoppas jag inte bryter mot några forumregler med min tråd, se den som ett resereportage snarare än paketöppningtråd.;)

Modell: Rolex Day-date 118206. Har väl egentligen alltid varit en drömklocka för mig. Lagom gubbig, en sleeper och inihelvete snygg på det enklaste av enkla. Men ändå så svårt. Funktionerna är rätt basic, timme, minut, sekund och datum. Samt veckodag, stora skillnaden jämfört Datejust.

Min resa började imorse, men en svintrött 116710BLNR farandes genom huvudstaden för att innan folk vaknar göra lite nytta.
image.jpg


Nyttan övergick till panik när larmet går av och jag blir instängd på kontoret...inte ens nödutgångarna funkar...
image.jpg


Nåja, efter lite trixande är man iaf i taxin.
image.jpg


Väl ombord slår tröttheten till...
image.jpg


Men det blir ändring på det när jag anländer

image.jpg


Någon som känner igen sig?
image.jpg


Efter ett trevligt möte så bär det av till flyget igen, snart kan man iaf andas ut.

image.jpg


Nu är det ju uppenbart vad som är på g, dock inte finlirer möjligen. Men här är saken biff.
image.jpg


Sitter som ett smäck, bra grejer.
image.jpg


Den obligatoriska bilden...
image.jpg


Känner mig riktigt nöjd. :)

Nu tillbaka tilll jobbet för ett ryck innan midsommar.

/gustav

Fan vilken fin klocka. Grattis.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Angående tavla så skulle jag personligen sätta in den ljusblå 'platinatavlan' tycker den är underbar, se nedan på trastens gamla vitguldare...



Underbar färg och med en DD i platina så är den ju det givna valet...
img_0644-jpg.90917
Du menar min vitguldare? :)

Sorry för trådkapning.

Grattis igen!
 
Topp