• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min Rolle är hemsökt?!

Weberg

Audemars
Dokumenterar lite värdesaker här hemma och försöker samtidigt lära mig nya kameran. När jag går igenom bilderna i datorn och zoomar in upptäcker jag en att en logga uppenbarar sig där det definitivt inte finns någon! Gnuggar geniknölarna och tänker att det måste vara en reflektion från loggan i toppen på urtavlan, men tittar man noga så ser man att den "nya" loggan har ihåliga kronor, vilket originalet inte har. Så vad är detta? Något hemligt hologram jag inte känner till? Eller rena spökeriet? Eller är jag bara superkorkad?
SnYVLv7.jpg

ZHU3FUy.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det heter laser etched crown! Finns på de lite nyare modellerna, typ 2003 ->

Det finns även likadana fast med ett "s" i utrymmet längst ned i kronan och det indikerar att det är ett serviceglas!

Här på min gmt!
MbUhKul.jpg
 

Kakob

Cartier
Tack! Ja, den är väldigt fin. Faktiskt lite för fin för att passa in i min röriga vardag så den blir mest sittande i watch windern. Tänkte lägga ut den för försäljning inom kort eller byta den mot en äldre DJ. Vi får se.
Får hålla ögonen öppna då, har blivit riktigt sugen på en Explorer. Har dock inte kommit fram till om det blir 36 eller 39mm:arn. Verkar finnas en stark kärlek till den klassiska 36:an här på forumet, men vi får se, 39:an växer på mig...

Nu inser jag att det här blev lite OT, ber om ursäkt.

Kul att bli upplyst om vad lill-kronan var för något, hade jag ingen aning om. Tackar för att få gå till sängs klokare i kväll än jag vaknade i morse :happyhappy:
 
Topp