• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min samling. Årlig inventering. Jag behöver inte fler klockor...

JesperO

Rolex
härlig samling... härlig variation... vackert samlat...
Vill du bli av med några IWC så får du hojta ;)

och sedan behöver du nog addera en seiko någonstans - en vintage GS eller KS hade passat fint i den samligen
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag har två fina Tudors med blå tavla, vilken menar du? ;)
IMG_0384.JPG

Ahha, såg inte att du hade två :)
Syftade på Sub
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Älskar din Bucherer och hur du får ihop färgerna på klockorna och armbanden. Inser att jag har mycket att jobba på och att min samling kan bli mycket större. Tack för inspirationen!
Tack, kul att kunna inspirera!
härlig samling... härlig variation... vackert samlat...
Vill du bli av med några IWC så får du hojta ;)

och sedan behöver du nog addera en seiko någonstans - en vintage GS eller KS hade passat fint i den samligen
Tack!
Helt riktigt! Jag har faktiskt helt nyligen fått upp suget efter vintage kvalité-Seiko. Främst sugen på en King Seiko sjuttiotal tror jag. Kan nog trilla in något sådant innan nästa inventering...
IWC;erna sitter nog rätt säkert känns det som tyvärr.
Häftigt. Jag visade inlägget för min fru så att hon inte blir förskräckt när jag skaffar fler klockor. Tack för det :)
Kul att hjälpa till! Bara du inte visar upp det för min fru så är det lugnt...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kan du redogöra historiken kring alla klockor? När och varför du köpte en specifik klocka osv...
Hahaha, jo det skulle jag kunna göra. Men då behöver jag nog ta en vecka ledigt för att skriva.
Du får nöja dig med att fråga om någon specifik klocka eller läsa min text i "Dagens Klocka av" alternativt söka på de Paketöppningar jag gjort.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Fyllig samling med flera guldkorn. Kul att du vågar dig på udda fåglar också. Ibland känns det som bandet/länken gör halva klockan. Om du skulle få behålla 5 klockor, vilka skulle det bli?

Ps. Gillar dina klädmatchningar också.
 
Senast ändrad:

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Finfin samling Rozzy, du har en grym klassisk, stilkänsla.

När kommer diamanter?


... Det kanske inte kommer just mtp mitt konstaterande att du har stilkänsla?

/white trasher
 
Topp