• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min samling. Årlig inventering. Jag behöver inte fler klockor...

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jösses jag kunde ana ett dussin eller möjligtvis två men två tjog och lite till är ju fantastiskt :)
Ja, jag vet. Inte riktigt sunt egentligen.
:D
Härligt, fick det till 50 jämt eller har jag räknat fel på bilderna? Nästa naturliga steg blir väl ett hundrapack?
Ja, det var lustigt att det blev så jämt. Jag räknade och fick det till 50 jag med. Jag har lite annat och projekt med så det är fler... :sorry:
Fyllig samling med flera guldkorn. Kul att du vågar dig på udda fåglar också. Ibland känns det som bandet/länken gör halva klockan. Om du skulle få behålla 5 klockor, vilka skulle det bli?

Ps. Gillar dina klädmatchningar också.
FY TUSAN VAD SVÅRT! Funderat hela eftermiddagen. Väljer jag rakt ur hjärtat just nu blir det följande fem jag behåller (uppifrån början v texten ner, utan inbördes ordning;
Speedmaster Broadway Arrow
Tudor Sub blå
IWC 14k (nr 11) Det är något med den klockan
Royal Oak (givetvis)
Tudor Date+Day

Aaahhh! Så var det gjort :)

Finfin samling Rozzy, du har en grym klassisk, stilkänsla.

När kommer diamanter?


... Det kanske inte kommer just mtp mitt konstaterande att du har stilkänsla?

/white trasher
Tack smickrare där! :happyhappy:
Nej, tveksam till diamanter. Inte riktigt min stil. Men stil och idéer kan ändras. Jag brukar utmana mig själv, så varför inte egentligen?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hahaha, jo det skulle jag kunna göra. Men då behöver jag nog ta en vecka ledigt för att skriva.
Du får nöja dig med att fråga om någon specifik klocka eller läsa min text i "Dagens Klocka av" alternativt söka på de Paketöppningar jag gjort.
Nä jag menade ju inte att du skulle redogöra för mig. Ville bara veta om du hade koll på varenda klocka och skulle kunna berätta om var och en om någon frågade.
Extra skoj att samlingen inte innehåller en enda Rolex. Det är väl snudd på unikt ;)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Fin samling! Bara att samla vidare ;)

Tack för att du delar med dig!
Jättefin samling och kul med färgmatchning av banden. Banden till klockan gör så mycket och jag förstår att du ser till att matcha mot klädsel., snyggt!

Det finns så himla många fina klockor och läckra designer på dessa. Jag satt i eftermiddag och skulle välja ut ett band åt min dotters klocka idag.....och vad band det finns.:rolleyes: Jag inser vilken tid du har lagt ned på de kära klockorna!:) Tack för tråden!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Grymt inspirerande samling.
Fantastisk bredd och många klockor jag själv skulle vilja äga.
Tack för trevlig läsning.
/j
 

Josa

Omega
2-Faktor
Fantastisk samling, hatten av på den.
Kanske har missat, men hur länge har du samlat? Och hur förvarar du alla klockor???
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nä jag menade ju inte att du skulle redogöra för mig. Ville bara veta om du hade koll på varenda klocka och skulle kunna berätta om var och en om någon frågade.
Extra skoj att samlingen inte innehåller en enda Rolex. Det är väl snudd på unikt ;)
Jo, jag har stenkoll på varje klocka. Faktiskt.
Vad gäller Rolex har jag svarat i texten tidigare. :)
Efter att ha följt dig ett dag på instagram har jag faktiskt längtat efter detta inlägg! Snygg samling!
Kul att du följer. Vilken nick?
Galning! Seså ta och skicka hit den där Jumbon nu, det där är på tok för många klockor... :D
Grym samling!!
Vilken Jumbo? Jag har en AP och två Tudor ;)
Fantastisk samling, hatten av på den.
Kanske har missat, men hur länge har du samlat? Och hur förvarar du alla klockor???
Tack!
Läs första länken vid "Sportkronografer" så beskriver jag min bakgrund lite. Men lite kort så köpte jag min första seriösa klocka kring milleniumskiftet (min Fortis).
Klockorna förvaras i några klocklådor samt ett par klockrullar. Dessa förvaras i sin tur i kassaskåp. Jag vill ha klockorna nära till hands då jag byter i princip varje dag. När jag känner för en stil eller klocka så sätter jag på mig den. :)
 

Simpatico

Rolex
Magisk samling R, snyggt jobbat och fångat.
Gillar spridningen, dom små egenheterna och utsvävningarna.
Grym dagens tråd du skrev och nu en samlingstråd, underbart.
Tusen tack och bock.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tack för husgesynen och alla grymma klockor @Rozzy !
Gillar bredden i samlingen och speciellt alla dina dressare.
Kul att du börjat kolla på vintage Seikos och KS mer specifikt, jag kanske också utökar med just något sådant i år:)
 

Depp-Erik

Cartier
FY FAN! Såg första bilden och tänkte "najs"och sen, "aha, det kommer fler bilder efter...." Sen när Royal Oaken kom på slutet var det nästan så jag skrek rätt ut.

Jag måste säga att du har förträfflig smak och en mycket fin klocksamling! En liten detalj som slog mig är att du inte har någon Rolex (vilket jag gillar då de generellt får nog med uppmärksamhet på detta forum) men blir ju lite nyfiken på om det finns en specifik anledning till det? :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
FY FAN! Såg första bilden och tänkte "najs"och sen, "aha, det kommer fler bilder efter...." Sen när Royal Oaken kom på slutet var det nästan så jag skrek rätt ut.

Jag måste säga att du har förträfflig smak och en mycket fin klocksamling! En liten detalj som slog mig är att du inte har någon Rolex (vilket jag gillar då de generellt får nog med uppmärksamhet på detta forum) men blir ju lite nyfiken på om det finns en specifik anledning till det? :)
Tack, kul att du gillar klockorna. Angående avsaknaden av Rolex, se mitt första svar i tråden :)
 

pjmb

Cartier
Bra samlat! Ser fram emot nästa gång du gör en liknande presentation, är det 100 klockor då? =) och tänk inte på att du måste göra dig av med dom, ser ut som dom är älskade och har det bra hos dig!
 

Genta

Cartier
Kul samling, gillar särskilt GP Richeville (utöver RO). Blir en del servicekostnader med en så stor samling, eller...?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kul samling, gillar särskilt GP Richeville (utöver RO). Blir en del servicekostnader med en så stor samling, eller...?
Tack G. Jag vet ju att du gillar GPn. Men roligt att det är så många som nämnt Richevillen som en favorit. Det är verkligen en fin klocka. Kanske stundar en revival av Tonneau klockor?
Visst blir det lite servicekostnader då och då, men inte så farligt. Det är ju inte som så att jag servar dessa var 3-5 år. Jag använder ju inte varje klocka så mycket sett över snitt. Jag försöker dock regelbundet med 2-4 veckors intervall se till att verket går med några få uppdrag för att upprätthålla oljor och så. Sedan går jag nästan aldrig till AD utan till flera duktiga oberoende som hjälper mig till mycket mindre kostnad. Fungerar för mig.
 

MariaE

Panerai
Imponerande. Och kul att se de snygga banden, vilket nöje att pyssla ihop. Jagser fram emot att få se din damurssamling, för det har du väl också? :D
 
Topp