• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min sjunde paketöppning

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jaha, ännu en paketöppning. En klocka som åkt in och ut på köplistan de senaste månaderna. Första intrycket i februari var att den var för STOR, det var på den tiden jag gled runt i Rolex Precision på 34mm och Tudor Mini-Sub på 33mm... Efter det har klockorna blivit större för min del - Datejust och Seiko Skx007.

Bakgrunden till köpet är mörk, men alla sagor slutar med ett lyckligt slut, ish. Låt mig berätta min.

Forumets dyraste gammel DJ var åter till salu i måndags och jag fick napp direkt. Jag mötte upp säljaren på restaurangen i tisdag och tog hans Rolex-oskuld, det gick snabbt. Kanske lite för snabbt men han gick därifrån lycklig. Första känslan var "kul med lite mer pengar inför USA och HQ Milton". Därefter blev det bara mörkare och mörkare...

Jag sov knappt om nätterna.
Jag kollade enbart på eventuella köp - Omega AT, Exp1 och Milgauss bland annat. Tänkte för mig själv "hur ska jag kunna klara mig utan klocka till juni?". Det funkade inte! Efter uteslutningsmetoden var det en Exp 1 14270 som segrade och jag la således ut en WTB.

Jag kände mig tom igår. Jag hade ingen fungerande klocka att sätta på handleden. Idag när jag vaknade var det värre. Jag tog ledigt från jobbet och sov längre än vanligt. Mitt under den mörkaste stunden fick jag en idé! Jag hörde snabbt av mig till min vän Zackarias Dullfiere och han sa "I will hook you up". Eufori!

Nu, några timmar senare sitter den på handleden.

Kända bärare då? Nick Wooster och en av forumsägarna daviden. Kan du redan nu gissa vilken det är? Inte? Då får du en ledtråd: som en påse Gott & Blandat är klockan fylld med olika godsaker - gilt, en ros, snö och en stor fet krona.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Tillverkare: Tudor
Modellnamn: Black Bay
Referens: 79220R
Urverk: ETA 2824
WR: 200m
Video:
Mer läsning: http://www.hodinkee.com/blog/2012/3...eritage-black-bay-reference-7922r-full-s.html

Nu, mina damer och herrar, är mitt liv ljust igen.
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Grattis Ernesto,
Ja du har gått från minisub till blackbay, det är en resa :). Hoppas du trivs med den. Gillar du kronan och färgen? Nu är du redo för USA, om du nu når dit utan pengar ;)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Grattis Ernesto,
Ja du har gått från minisub till blackbay, det är en resa :). Hoppas du trivs med den. Gillar du kronan och färgen? Nu är du redo för USA, om du nu når dit utan pengar ;)

Jag gillar kronan och färgen. Testat den mot olika färger i garderoben och den funkar till allt!

Tur att jag köpte klockan med klockkonto ;)
 
Topp