• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min Zenith Sub Sea 1000m exploderade inte

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kunde inte låta bli att gambla lite, lämnade in klockan för trycktestning. Även ifall jag inte hade koll på hur dåliga packningar etc va i klockan, skulle den klara de eller skulle den skjuta sönder glas etc.

Den överlevde utan problem [emoji3]
Även ifall testet bara är på 1/10 av vad klockan är specad till hehe.
Men nu kan jag bada med den utan att behöva bry mig iaf !!! Sommaren är ju snart här
[emoji106][emoji108]
a3731df73fdcefa96e2da0b61b15a86e.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Härligt, och inte behövde du lägga ut en förmögenhet heller ;)

Väldigt snygg klocka, kul att den kommer till användning. Själv så är jag väldigt osäker när det kommer till äldre klockor och vatten!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Härligt, och inte behövde du lägga ut en förmögenhet heller ;)

Väldigt snygg klocka, kul att den kommer till användning. Själv så är jag väldigt osäker när det kommer till äldre klockor och vatten!

Haha ne brukar inte heller ha mina vintage ur i närheten av vatten. Men de störde mig att ha 2 st 1000m vintage ur å inte kunna bada med någon av dom. Så det va en chansning. 50kr va det ju helt klart värt haha [emoji3]
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Ja verkligen , jag blev inte ledsen [emoji12]
Fast deras maskin kunde bara trycka till max 10 bar, fast det räcker ju.
Även ifall jag tror att min klump skulle palla med 50 bar utan tvekan !

Vad brukar tryck test kosta ? , jag har noll koll!
Tror Klockmäster brukar ta ca 200kr , det funkade dock inte på min certina 1000m då den var för styv(rörde sig lite)
 

Maro

Audemars
Alltså du bara bombar på med grymma vintageklockor! Inte sugen på att skicka upp en samlingsbild?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Alltså du bara bombar på med grymma vintageklockor! Inte sugen på att skicka upp en samlingsbild?

Haha jo , men vissa ska jag ju dra iväg.
Plus att några är hos urmakaren och andra påväg in [emoji3]
Men ska fixa en samlingsbild snart när jag fått iordning på fåren [emoji85]
 
Topp