• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mina två veckor med...

Frele

Cartier
Tänkte jag skulle dela med mig lite om mina intryck från mitt senast klockköp.

Såg en annons på k&s och blev genast sugen. En rolle har ju alltid lockat. Sagt och gjort, slängde iväg ett pm till AndyAnd och blev mycket vänligt bemött trots att jag var lite krånglig.

Nåväl, mötte upp AndyAnd i Göteborg för en fika och lite snack. Lite för kort pratstund tycker jag, men några turer på Liseberg skulle hinnas med också.

Nu undrar ni kanske vad jag har köpt? Behold! En 16710 från ca år 2000.

h3nbr2x.jpg


En vecka senare bar det av till Barcelona med flickvännen och där passade jag på att byta till ett pepsi insert. Gled in i Rolexbutiken och styrde upp. Blev mäkta förvånad när ring + byte (tog ca 5 min) kostade mig knappt 200 kr. Dessutom justerade dem spännet åt mig. Glad kille! Är mäkta nöjd såhär långt och detta är definitivt en keeper.

sebmJk3.jpg


Tack för mig!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om det var alla intryck du fått från den på två veckor så var det ju inte mycket direkt.
Du behöver klippa tånaglarna förresten.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har många fler intryck. Exempelvis den grymma kvaliten, hur vacker den är, den fina gången etc. Dessutom är tånaglarna redan åtgärdade!

Jag håller med dig, det är någonting med Rolex kvalitet som jag bara älskar, dom är snygga och enkla i sin design och dom blir aldrig omoderna. :smug::D:cool:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Syftade mest på att du skrev att du skulle dela med dig av dina intryck vilket du inte gjorde. Vore kul att höra lite mer i detalj.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men herregud. Koppla av. Jag kanske uttryckte mig lite slarvigt, men vad jag menade var att det vore kul att få lite mer detaljer om uppfattningen/erfarenheten efter två veckor (vilket jag även skrev i mitt andra inlägg).

I första inlägget stod det bara "är mäkta nöjd" och det är ju inte så konstigt, men då undrar man ju genast VAD ägaren är nöjd med. Kan det vara hur klockan sitter? Hur urverket håller tiden? Vikten? Att man kommer in på alla krogar och att alla tjejer hänger över axeln bara för att man har på sig klockan? Eller kanske gick ägaren från en annan klocka till denna och ser klara fördelar med just denna klockan i relation till den tidigare?

-Ja ni fattar: Lite mer kött än "jag är mäkta nöjd" helt enkelt. Ber om ursäkt till Frele om jag var otrevlig då det inte var syftet.
 
Topp