• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mindre Automatisk Dykare

Soundside

Breitling
Hej, är på jakt efter en mindre dykare så som Seiko SKX023 eller liknande. Några tips om var jag kan få tag på den, eller har ni ännu bättre alternativ? Har sneglat lite på Seiko SKX013 och Citizen NY2300 men SKX023 faller mig mest i smaken utseendemässigt.

En Rolex Submariner får det bli tal om senare. Vore tacksam för lite tips :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
En Squale 20 atm kanske?

avegy3ym.jpg
 

max

Dancing Queen
Soundside skrev:
Någon som har andra bra alternativ? :)
Prisbild? Mindre automatisk dykare är ju ett ganska brett spann, är 40mm mindre?
Tudor sub är ju ett alternativ, runt 15kkr. Skippa kopior som squalen, seikon hittar du på begagnatmarknader som ebay.
Sinn har lite trevliga, tja finns ju massor. Fyll i vad du söker så kanske vi kan bena ut lite bättre alternativ.
Är det en rolex sub du vill ha så är det bättre att spara till en än att försöka köpa någon billig lookalike. Tudorn kan som sagt vara ett alternativ dock då du kan köpa och sälja för samma pris när det är dags för rollen.
 

Soundside

Breitling
max skrev:
Soundside skrev:
Någon som har andra bra alternativ? :)
Prisbild? Mindre automatisk dykare är ju ett ganska brett spann, är 40mm mindre?
Tudor sub är ju ett alternativ, runt 15kkr. Skippa kopior som squalen, seikon hittar du på begagnatmarknader som ebay.
Sinn har lite trevliga, tja finns ju massor. Fyll i vad du söker så kanske vi kan bena ut lite bättre alternativ.
Är det en rolex sub du vill ha så är det bättre att spara till en än att försöka köpa någon billig lookalike. Tudorn kan som sagt vara ett alternativ dock då du kan köpa och sälja för samma pris när det är dags för rollen.

Ah jag börjar inse mer och mer att jag kommer hamna där till slut. :lol: Det är Rolex Submariner jag egentligen vill ha och har funderat en del över homages. Dock så känns det inte helt rätt så funtar på att skippa det helt och hållet.

En annan varian av Seiko däremot kan jag tänka mig tills vidare, kanske blir att jag klipper en 013 eller en 023 om jag hittar någon. Säg gärna till om någon har en som ligger och skräpar :)

Yes 40mm max hade jag tänkt mig och prisbilden just nu är tyvärr billig, några tusen. Har gärna kupat glas och svart dial/bezel. Ingen kronograf utan mer enkel med tydliga siffror.

Ja för all del, släng gärna upp lite alternativ på klockar som är 38-40mm och har ovanstående kriterier som kan passa. Är rätt ny i matchen så vore nyttigt :D

Trevlig helg gott folk!
 

F-L-P

Panerai
Gillar inte att kalla 40mms klockor "mindre", men kanske Sinn EZM3 kan funka?

Tror även att sinn har en i U-serien i mindre storlek dock ändå ganska hög.

googla för bilder.
 

John R

Panerai
8550924f.jpg


Köper du en skx013 så rekommenderar jag att du skaffar ett MM300 gummi. Det passar bra tycker jag.
Här är den bild på min gamla skx013.'

/John R
 
Topp