• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mindre repor efter reparation hos AD något att räkna med?

ironcastle

Patek
2-Faktor
Allmänintresset är att du är transparent med vilken handlare det är.
Allmänintresset är också att sådanthär kan hända när man lämnar in sin klocka även hos AD. Med det sagt: är du noggrann själv, räkna inte med att andra är det också. Alltså: dokumentera utsidan om du är rädd om klockan. Sedan vilken AD det är tycker jag är av mindre intresse. Att de tar på sig och byter ut baksidan tar jag för självklart. Allt annat vore ju helt värdelöst och inte alls i paritet med vad man kan förvänta sig när det rör sig om saker likt en lyxprodukt som en ordentligt dyr klocka.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Allmänintresset är också att sådanthär kan hända när man lämnar in sin klocka även hos AD. Med det sagt: är du noggrann själv, räkna inte med att andra är det också. Alltså: dokumentera utsidan om du är rädd om klockan. Sedan vem det är tycker jag är av mindre intresse. Att de tar på sig och byter ut baksidan tar jag för självklart. Allt annat vore ju helt värdelöst och inte alls i paritet med vad man kan förvänta sig när det rör sig om saker likt en lyxprodukt som en ordentligt dyr klocka.
Jag tycker också att man kan förvänta sig att en expedit vet vad ett värderingsintyg är samt att en vakt inte beter sig som en skitstövel. Två saker som dock dykt upp bara på senaste veckan hos nämnda handlare.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Det har ett allmänintresse absolut. Före nästa service kommer jag förmodligen ta bilder av min klocka. En avyttring av ett sådant här inlägg. Sedan ska det inte få för stora proportioner. Alla kan göra misstag, även AD. Det intressanta är hur de agerar framöver i ärendet.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Allmänintresset är också att sådanthär kan hända när man lämnar in sin klocka även hos AD. Med det sagt: är du noggrann själv, räkna inte med att andra är det också. Alltså: dokumentera utsidan om du är rädd om klockan. Sedan vilken AD det är tycker jag är av mindre intresse. Att de tar på sig och byter ut baksidan tar jag för självklart. Allt annat vore ju helt värdelöst och inte alls i paritet med vad man kan förvänta sig när det rör sig om saker likt en lyxprodukt som en ordentligt dyr klocka.

Visst är det så. Men det är också så att det är transparens som gäller i den här typen av trådar. :)
 

joca

Patek
2-Faktor
Tycker absolut inte att du överreagerar.
Som många redan påpekat, gå tillbaka och kräv någon sorts rättelse! :)
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Har TS pratat med AD om detta? Gå tillbaka och förklara att du inte är nöjd med nytillskotten på klockan. Det är säkert inte helt ovanligt att detta problem uppstår även om det är få.
 

maartyn

Omega
Jag har pga diverse ingen möjlighet att besöka butiken närmaste veckan, utan har istället skickat ett tydligt mail till dem idag med bilder osv där de ges möjlighet att kontakta mig. Jag har inte bråttom, men drar deras svar ut på tiden så får jag uppmärksamma dem om detta.
 

Lolle

Panerai
Håller med övriga, jag är själv ganska petiga så hade varit något besviken oavsett vilket på dessa märken. Hur besviken beror på bemötandet och lösningen så håll oss uppdaterade.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det har ett allmänintresse absolut. Före nästa service kommer jag förmodligen ta bilder av min klocka. En avyttring av ett sådant här inlägg. Sedan ska det inte få för stora proportioner. Alla kan göra misstag, även AD. Det intressanta är hur de agerar framöver i ärendet.
Visst kan alla göra misstag, det är inte tu tal om. Men jag tror inte att det är ett "misstag". Jag tror att det är en process som inte finns. Dvs jag tror inte att de har en tydlig process för hur klockorna ska hanteras för att inte detta ska hända (igen). Frågar vi exakt hur de hanterar klockorna så tror jag att vi får olika svar frän alla berörda i butiken. Hade de lindat in den fetvadd, för att dra det till en extrem, så hade det inte hänt, även om det kanske lett till annat som man inte vill. Det jag menar är att jag tror inte alls att det är en olyckshändelse, utan att det händer titt som tätt, men på en repigare klocka märker man det inte.
Men visst, jag har egentligen ingen insikt i detta, utan det är bara min misstanke, baserad på mina egna erfarenheter från andra tillfällen.
Sedan ska det inte blåsas upp till storm, det är inget jättegrej och de löser det säkert på ett bra sätt. Men jag tvivlar på att det inte kommer att hända igen. Och igen.
 

Guden

Cartier
Tänkte sno tråden lite.
Köpte en omega av samma AD och fick mitt värderingsintyg hemskickat idag med mitt förnamn felstavat.

Något som man ska ta med dom och få ett nytt intyg utskickat? Något som spelar roll vid ex. Försäljning? förutom lite irritation som skapas varje gång jag kollar på det? Har aldrig fått svar på mail dock, får pröva via tele isf.
 

Lolle

Panerai
Tänkte sno tråden lite.
Köpte en omega av samma AD och fick mitt värderingsintyg hemskickat idag med mitt förnamn felstavat.

Något som man ska ta med dom och få ett nytt intyg utskickat? Något som spelar roll vid ex. Försäljning? förutom lite irritation som skapas varje gång jag kollar på det? Har aldrig fått svar på mail dock, får pröva via tele isf.
Om det var en tydlig felstavning så att Christian vart Kristian eller att det står Ander istället för Anders så hade jag knappast brytt mig.

Om jag däremot heter Andreas Nilsson och intyget säger Anders Nilsson så hade jag väl inte riktigt gillat det eftersom det är en betald tjänst och intyget ser ut att höra till en annan person som att jag då är "tredje säljare" om jag ska sälja i framtiden. Dock så har det egentligen inte någon större skillnad bara något som ligger i mitt psyke antar jag. Jag är pedant och förväntar mig rätt av andra så jag hade bett dem skriva ut ett nytt, som köpare hade jag dock egentligen inte brytt mig om du som säljare hade ett felstavat intyg.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tänkte sno tråden lite.
Köpte en omega av samma AD och fick mitt värderingsintyg hemskickat idag med mitt förnamn felstavat.

Något som man ska ta med dom och få ett nytt intyg utskickat? Något som spelar roll vid ex. Försäljning? förutom lite irritation som skapas varje gång jag kollar på det? Har aldrig fått svar på mail dock, får pröva via tele isf.
Värderingen är fortfarande rätt, med fel namn dock.
 
Visst är det en liten grej, men det är viktigt att vi markerar gentemot AD's att vi förväntar oss att dom är rädda om våra klockor. Jag hade absolut påtalat det för dom - det är lika självklart som att jag inte accepterar nytillkomna repor i lacken på bilen när den hämtas efter service. Det här får AD'n bekosta och förhoppningsvis når det urmakaren som behöver påminnas om att vara varsam med klockor han inte äger och som kunden lämnat till honom i förtroende.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

ThomasG

Omega
Jag har varit med om samma sak. Min bakboett ser ut som bifogat efter ett länkbyte hos Nymans. Såg det heller inte direkt (det jag direkt dock la märke till var att de inte putsat upp klockan, den var full av fingeravtryck), och har inte gått tillbaka och klagat i efterhand, tyvärr! Det stör mig att jag inte gjorde det direkt, och nu har det gått ett par månader. Får nog skylla mig själv för det nu. Sorry för kassa bilder.
image.jpeg
image.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag har varit med om samma sak. Min bakboett ser ut som bifogat efter ett länkbyte hos Nymans. Såg det heller inte direkt (det jag direkt dock la märke till var att de inte putsat upp klockan, den var full av fingeravtryck), och har inte gått tillbaka och klagat i efterhand, tyvärr! Det stör mig att jag inte gjorde det direkt, och nu har det gått ett par månader. Får nog skylla mig själv för det nu. Sorry för kassa bilder.
image.jpeg
image.jpeg
Det där är ju katastrof!
 

Rookien

Panerai
Jag har varit med om samma sak. Min bakboett ser ut som bifogat efter ett länkbyte hos Nymans. Såg det heller inte direkt (det jag direkt dock la märke till var att de inte putsat upp klockan, den var full av fingeravtryck), och har inte gått tillbaka och klagat i efterhand, tyvärr! Det stör mig att jag inte gjorde det direkt, och nu har det gått ett par månader. Får nog skylla mig själv för det nu. Sorry för kassa bilder.
image.jpeg
image.jpeg
Jag hade blivit sjukt förbannad, den enda anledningen till överhuvudtaget gå till en AD för länkbyte är ju just för att INTE få minsta repa.
Herregud!
 

ThomasG

Omega
För att strö mer salt i mina egna sår så ser ni på denna bild att de lyckades med att skada samtliga bandhorn. Så det gäller att vara uppmärksam när man hämtar ut sin klocka, även hos välkända ADs!
image.jpeg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Om det var en tydlig felstavning så att Christian vart Kristian eller att det står Ander istället för Anders så hade jag knappast brytt mig.

Om jag däremot heter Andreas Nilsson och intyget säger Anders Nilsson så hade jag väl inte riktigt gillat det eftersom det är en betald tjänst och intyget ser ut att höra till en annan person som att jag då är "tredje säljare" om jag ska sälja i framtiden. Dock så har det egentligen inte någon större skillnad bara något som ligger i mitt psyke antar jag. Jag är pedant och förväntar mig rätt av andra så jag hade bett dem skriva ut ett nytt, som köpare hade jag dock egentligen inte brytt mig om du som säljare hade ett felstavat intyg.

Den är gratis när du köper klockan
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Fan, det har du rätt i. Om inte annat så kan jag ju gå dit och berätta det för dem, även om jag inte längre kan bevisa att det skett hos dom.

Enda alternativet är att fota klockan ordentligt innan den lämnas till AD. Så att man har före och efter bilder. Allt annat blir nog svårt...
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tråkigt att läsa men det löser sig ska du se!

Har skickat iväg tjäringens Tag till för service och putsning, tog en sjuhelvetes bilder innan i syfte att jämföra före/efter. Men hädanefter får det bli en regel oavsett ärende hos urmakare.
 
Topp