• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mini-Auktion till förmån för BCF under Malmö-GTG'n?

Totte

Panerai
Då responsen varit minst sagt sval flyttar jag detta inlägg från Malmö-GTG-tråden och låter det bli ett egen tråd:

Nu börjar det dra ihop sig, Skånepågar!
Varför inte förena nytta med nöje i morgon? Därför föreslår jag att vi kör en mini-charity-auktion till förmån för BCF. Ta med en klocka eller något klockrelaterat som ligger och dammar i en låda. Eller varför inte köra en Gandhi och slänga in en dyrgrip (om detta inte skulle drabba din privatekonomi :) )
Var enda krona går direkt till BCF.

Antingen kör vi det någon gång under öldrickandet då vi är manstarka, eller efter middagen, då alkoholen kan hjälpa till lätta på lädret. Vet inte vilket alternativ som gagnar BCF?, Nå väl, det var bara ett förslag. Jag tar med minst en klocka, ett gäng straps och något annat klockrelaterat.
Ses i morgon!

(Och trevlig helg till alla som inte kommer vara där)
 

Totte

Panerai
Come On! It's for the Children!
Här kommer en sida ur auktionskatalogen inför i morron'.
Jag donerar följande:
umy9udab.jpg


1. Invicta, Pro Diver Limited Edition (339/1000) med Carbon-tavla. Kronjuvelen i min "Skånska klocksamling" (Bara för att leda JobberMan's teori i bevisning ;-) )
2. Digitalare, Michael Young, PXR-6. I tredriktiga kombon rosé/brunt (Se Leben's fantastiska DD ;-) )
3. Favre-Leuba, Vintage damklocka (Perfekt att ha med sig hem till sambon när man rumlar in kl. 05:37 söndag morgon)
4. Doxa Kepa. representera kultdykaren till max!
5. Vintage Rolex-annons. Det var helguld som gällde redan då!
6. Asfult 22mm gummiband. Dock i sässongs enlig julröd kulör.
7. 22mm Tire-track-gummi
8. 20mm Svart/röd racing-strap
9. 20mm NATO i blandade färger

Kom igen nu
 
Topp