• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mini Basel med Erikson Urhandel - reportage/live?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tog ett förlängd lunch och svängde förbi Sundbyberg. Inhysta i en gammal kyrka (fd Philadelpia) numera bryggeri visades det och talades klockor. Mycket trevligt med leverantörerna på plats och god mat och dryck bjöds på (bla ganska så närproducerat öl, ca fem meter bort).
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Först ut talade jag med Schweiz-Brittiska Graham. En tillverkare som inte är riktigt min smak men fina klockor som har sin egna stil och prägel;
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Notera kikgluggen!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Sekundvisaren på racingmodell utformas som en bromsskiva.

För mig som klättrare hade Tissot en kul limited T-touch med Jungfrau berget i siluett på tavlan. Himlen bakom bergen är solceller. Boett i titan. Blev nästan lite kär :happyhappy:
image.jpeg



Sinn;
image.jpeg
image.jpeg
Rattrapante från ett 7750 inkl colomn wheel
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Damaskusstål, notera "årsringarna" då boett och tavla är i ett stycke!
image.jpeg

För brandmän
image.jpeg

Oljefylld
image.jpeg

Brun
image.jpeg
grå
image.jpeg
Pärlemo
image.jpeg

Camo

Fortsättning följer!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Rado;
image.jpeg

Förstorad (för stor i mitt tycke) reissu av sjuttiotalare i extra hårt titan. Lite Panerai vibbar.

image.jpeg

De har kvar ankaret (kl 12) som visar att det är en automat och snurrar med rotorn.

image.jpeg

image.jpeg

Keramisk. Vit keramiskt myr som blivit grå vid upphettning till 20.000 grader C. PVDade detaljer på sidan.

image.jpeg

Bortre boetten efter ugnen/bakningen. Krymper markant alltså!


Sjöö Sandström;
Nya GMTn. Helt ok faktiskt. Hade föredragit avsmalnande länk. Kanske lite väl stor glipa vid band.
image.jpeg
image.jpeg

Väldigt dold viklås!
image.jpeg


Royal Capital. Samtliga 30 i guld sålda! De 250 i stål snart slut.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Sedan fanns Swatch, Breitling och Omega vilka jag inte hann med, någon annan får ta över stafettpinnen!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Till sist något av roligaste klockan. Eriksons Carolina (?) personliga och egna klocka hon bar. En Graham med diamanter. Notera speciellt diamanten längst ut på triggern!
image.jpeg


Vad bar jag själv då? Då jag tänkt klämma på Globemastern hade jag satt på mig förlagan. Nu i bilen på väg hem.
image.jpeg


Stort tack till arrangörerna! Mycket trevligt!
//Rozzy
 
Senast ändrad:

MånsT

Rolex
Diggar splitkronografen från Sinn skarpt, sen är ju Globemastern alltid lika fantastisk. Tackar för att du delade med dig:)
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Tack. Fantastisk graverad baksida på Graham, riktigt snygg! Sinn i ett stycke var cool, kanske inte så vacker , men cool.
 

Igge

Panerai
Tack för reportaget och bilderna.
Tycker personligen att den där vita Sinn chronon med colomn Wheel såg grymt fin ut.

/i
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag tog faktiskt inga bilder under min snabba visit då jag glömde ladda luren innan.
Räknade stenhårt med att fina bilder skulle publiceras ändå, och hade rätt. :)
Spenderade mest tid hos Tag Heuer, Sjöö Sandström och Rado.
Omega och Breitling kollade jag bara som snabbast och provade inga klockor.
Fanns definitivt en del godis.
Tag hade sin PVD Monza som var grym.
Även en Aquaracer i PVD titan och matt bezel som jag verkligen älskade.

Rado hade sin Paneraiesque i härdat titan som jag också tyckte var grym.

Nya S&S world time var också ruskigt bekväm och grym på alla sätt.
Där är det bara för min del problem med att den konkurrerar med GS som jag tycker är bättre.

Sinn hade ett gäng grymma kronografer inte minst rattrapanten på bild här uppe.
Den där klockan i Damaskusstål var också rätt kul men jag tror inte den är för mig.

Även tissot hade en ny Chronograph med 60h gångreserv, samma verk som Hamilton använder i Pan Europ, som tilltalade mig mycket.

Graham var ungefär så obscena som man kunde tänka sig.

Inser att posten är rätt värdelös utan bilder men ni får den ändå.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag tog faktiskt inga bilder under min snabba visit då jag glömde ladda luren innan.
Räknade stenhårt med att fina bilder skulle publiceras ändå, och hade rätt. :)
Spenderade mest tid hos Tag Heuer, Sjöö Sandström och Rado.
Omega och Breitling kollade jag bara som snabbast och provade inga klockor.
Fanns definitivt en del godis.
Tag hade sin PVD Monza som var grym.
Även en Aquaracer i PVD titan och matt bezel som jag verkligen älskade.

Rado hade sin Paneraiesque i härdat titan som jag också tyckte var grym.

Nya S&S world time var också ruskigt bekväm och grym på alla sätt.
Där är det bara för min del problem med att den konkurrerar med GS som jag tycker är bättre.

Sinn hade ett gäng grymma kronografer inte minst rattrapanten på bild här uppe.
Den där klockan i Damaskusstål var också rätt kul men jag tror inte den är för mig.

Även tissot hade en ny Chronograph med 60h gångreserv, samma verk som Hamilton använder i Pan Europ, som tilltalade mig mycket.

Graham var ungefär så obscena som man kunde tänka sig.

Inser att posten är rätt värdelös utan bilder men ni får den ändå.
Det stämmer, jag glömde bort och missade Tag Heuer! Dom hade inte med nya tourbillon?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Det stämmer, jag glömde bort och missade Tag Heuer! Dom hade inte med nya tourbillon?
Nä.
De hade inte så high-end med sig.
De försökte sälja in nya Formula 1 serien.
Var väl medvetna om att de var skit förut och ville mycket visa upp att de nu gjort om och gjort rätt.
Gillade dem också faktiskt. Bra instegsserie helt klart.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det blev inte så mycket fotat, men fastnade främst vid SS, Breitling och Tag Heuer.
image.jpg

Skinband eller stållänk är ju den stora frågan?
image.jpg

Klart det ska vara glasbaksida
image.jpg

Den svarta Navitimern glömde jag fota men Exospacen är grym (och dyr). Ser kanske lite fånig ut på min taniga arm
image.jpg


Och så var det Heuer...
image.jpg

image.jpg

Så klasisk...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Rado;
image.jpeg

Förstorad (för stor i mitt tycke) reissu av sjuttiotalare i extra hårt titan. Lite Panerai vibbar.

image.jpeg

De har kvar ankaret (kl 12) som visar att det är en automat och snurrar med rotorn.

image.jpeg

image.jpeg

Keramisk. Vit keramiskt myr som blivit grå vid upphettning till 20.000 grader C. PVDade detaljer på sidan.

image.jpeg

Bortre boetten efter ugnen/bakningen. Krymper markant alltså!


Sjöö Sandström;
Nya GMTn. Helt ok faktiskt. Hade föredragit avsmalnande länk. Kanske lite väl stor glipa vid band.
image.jpeg
image.jpeg

Väldigt dold viklås!
image.jpeg


Royal Capital. Samtliga 30 i guld sålda! De 250 i stål snart slut.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Sedan fanns Swatch, Breitling och Omega vilka jag inte hann med, någon annan får ta över stafettpinnen!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Till sist något av roligaste klockan. Eriksons Carolina (?) personliga och egna klocka hon bar. En Graham med diamanter. Notera speciellt diamanten längst ut på triggern!
image.jpeg


Vad bar jag själv då? Då jag tänkt klämma på Globemastern hade jag satt på mig förlagan. Nu i bilen på väg hem.
image.jpeg


Stort tack till arrangörerna! Mycket trevligt!
//Rozzy
Mycket roligt att titta på.
Tack för att du delar!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Det blev inte så mycket fotat, men fastnade främst vid SS, Breitling och Tag Heuer.
image.jpg

Skinband eller stållänk är ju den stora frågan?
image.jpg

Klart det ska vara glasbaksida
image.jpg

Den svarta Navitimern glömde jag fota men Exospacen är grym (och dyr). Ser kanske lite fånig ut på min taniga arm
image.jpg


Och så var det Heuer...
image.jpg

image.jpg

Så klasisk...
Den svarta heuern är fin!
 

Nicklas H

Cartier
Rado;
image.jpeg

Förstorad (för stor i mitt tycke) reissu av sjuttiotalare i extra hårt titan. Lite Panerai vibbar.

image.jpeg

De har kvar ankaret (kl 12) som visar att det är en automat och snurrar med rotorn.

image.jpeg

image.jpeg

Keramisk. Vit keramiskt myr som blivit grå vid upphettning till 20.000 grader C. PVDade detaljer på sidan.

image.jpeg

Bortre boetten efter ugnen/bakningen. Krymper markant alltså!


Sjöö Sandström;
Nya GMTn. Helt ok faktiskt. Hade föredragit avsmalnande länk. Kanske lite väl stor glipa vid band.
image.jpeg
image.jpeg

Väldigt dold viklås!
image.jpeg


Royal Capital. Samtliga 30 i guld sålda! De 250 i stål snart slut.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Sedan fanns Swatch, Breitling och Omega vilka jag inte hann med, någon annan får ta över stafettpinnen!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Till sist något av roligaste klockan. Eriksons Carolina (?) personliga och egna klocka hon bar. En Graham med diamanter. Notera speciellt diamanten längst ut på triggern!
image.jpeg


Vad bar jag själv då? Då jag tänkt klämma på Globemastern hade jag satt på mig förlagan. Nu i bilen på väg hem.
image.jpeg


Stort tack till arrangörerna! Mycket trevligt!
//Rozzy
Rado's 70 talare tycker jag ser bra ut tycker jag :)
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Tog ett förlängd lunch och svängde förbi Sundbyberg. Inhysta i en gammal kyrka (fd Philadelpia) numera bryggeri visades det och talades klockor. Mycket trevligt med leverantörerna på plats och god mat och dryck bjöds på (bla ganska så närproducerat öl, ca fem meter bort).
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Först ut talade jag med Schweiz-Brittiska Graham. En tillverkare som inte är riktigt min smak men fina klockor som har sin egna stil och prägel;
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Notera kikgluggen!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Sekundvisaren på racingmodell utformas som en bromsskiva.

För mig som klättrare hade Tissot en kul limited T-touch med Jungfrau berget i siluett på tavlan. Himlen bakom bergen är solceller. Boett i titan. Blev nästan lite kär :happyhappy:
image.jpeg



Sinn;
image.jpeg
image.jpeg
Rattrapante från ett 7750 inkl colomn wheel
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Damaskusstål, notera "årsringarna" då boett och tavla är i ett stycke!
image.jpeg

För brandmän
image.jpeg

Oljefylld
image.jpeg

Brun
image.jpeg
grå
image.jpeg
Pärlemo
image.jpeg

Camo

Fortsättning följer!
Var också där på lunchen och nu ångrar jag att jag inte gav någon uppmärksamhet till Sinn och Graham.
 
Topp